Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knas med språkmenyn

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med att min iBook alltid startar med Amerikansk tangenbordsuppsättning och skriftsystem. Jag ställer om detta och allt är frid och fröjd tills jag startar datorn igen, då den gått tillbaka till de Amerikanska uppsättningarna.

Vad ska jag göra? Slänga programinställningarna för språk? Och i så fall, vilken fil är det?

• Medlem
  • 2003-10-15 00:20

Har du bytt ut skrivbordsbilden så är det nog ett känt fel... Kolla in den här tråden.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-10-15 06:44

hade samma problem innan jag bytte till panther

Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
hade samma problem innan jag bytte till panther

Samma här kom jag på nu…

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-15 08:25

Skrivbordsbilden som man använder måste ha rätt filändelse. Annars ställs tangentbordslayouten tillbaka till standard-läge.

Jag har visserligen bytt skrivbordsbakgrund nyligen, men bara till Apples egna som medföljer systemet...Är detta något med 10.2.8?

• Medlem
  • 2003-10-15 11:54

skrivbordsbilden skall vara .png

Jag har samma problem nu också, i 10.2.8 och jag har inte bytt skrivbordsbild nyligt. Efter omstart så dyker tangenbordsmenyn upp, eftersom ett val till utöver Svenska Pro är förbockat i fliken Indatameny i Systeminställningar->Internationellt. Ibland är det Svenska och ibland är det USA som blir förbockat efter omstart.

1
Bevaka tråden