Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brännhastighet med AluBook 15

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-14 18:54

Jag står i begrepp att byta ut min QS/867 och PB G4/550 mot en AluBook 1.25 och är lite nyfiken på hur SuperDriven fungerar. I min QS sitter en 2x DVD-brännare, men den bränner 4x media i 1x. Hur är det med de nya 2x brännarna i AluBooken? Bränner de 4x media i 2x? Det blir ju svårare att få tag i 2x media med tiden...

Har vi någon lycklig ägare till en ny PB G4 som testat eller känner sig redo att ge sig på en bränning?

• Oregistrerad
  • 2003-10-15 12:05

Finns det verkligen ingen som prövat detta eller som vet svaret? Det är i.o.f.s. inte avgörande för om det blir köp eller ej, men det vore intressant att veta.

Min 2x SD i QS får inte ens till 2x bränning på 2x media alltid. Kan man förvänta sig bättre prestande från de nya AluBöckerna?

(Kanske är detta inlägg bara ett fult trick för att få ut frågan i ljuset igen...)

• Medlem
  • International user
  • 2003-10-17 00:56

På min PB 15" ALU funkar 2x med allt jag prövat (Apples 2x DVD-R och Samsung DVD-R General, samt Memorex DVD-R 1x-2x)

• Oregistrerad
  • 2003-10-17 08:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av MinMac
På min PB 15" ALU funkar 2x med allt jag prövat (Apples 2x DVD-R och Samsung DVD-R General, samt Memorex DVD-R 1x-2x)

Det var glada nyheter! Har du provat någon skiva som är 4x? Det vore intressant att se om den också bränns i 2x.

Tack för svaret förresten!

1
Bevaka tråden