Tack!
Det hela förvirrar mig lite. Jag har bara en fil i exemplet, main.c. Denna fil inkluderar headerfilerna "fmod.h", "fmod_errors.h" samt en header för att få tillgång till windowsfunktionerna i conio.h (typ kbhit(), en funktion som används flitigt i exemplen. Alla dessa filer har jag tillgång till i mitt nyskapade projekt i PB. Dessutom så använde de ovan nämnda Makefil (förutom raden som nämns ovan innehåller Makefilen en rad som rensar tidigare byggen).
Jag har adderat filen libfmod.a i projectet. Jag har adderat Carbon som framework (även om jag inte lyckats hitta något Carbonspecifikt kommande) och importerat mainfilen main.c från exemplprojektet.
Fel uppkommer ändå. Jag har fått flera olika fel, men nu senast fick jag detta ytterst irriterande felmeddelande:
Building target “FModWrapper” with build style “Development” (optimization:level ‘-g -O0’, debug-symbols:on) — (1 error)
/usr/bin/g++3 -c -F/Users/jontolof/Documents/Programmering/fMod/samples/FModWrapper/build -I/Users/jontolof/Documents/Programmering/fMod/samples/FModWrapper/build/include -arch ppc -fno-common -fpascal-strings -g -O0 -Wmost -Wno-four-char-constants -Wno-unknown-pragmas -pipe "-fmessage-length=0" -mdynamic-no-pic -g -precomp-trustfile /Users/jontolof/Documents/Programmering/fMod/samples/FModWrapper/build/FModWrapper.build/FModWrapper.build/TrustedPrecomps.txt -Wp,-header-mapfile,/Users/jontolof/Documents/Programmering/fMod/samples/FModWrapper/build/FModWrapper.build/FModWrapper.build/FModWrapper.hmap main.cpp -o /Users/jontolof/Documents/Programmering/fMod/samples/FModWrapper/build/FModWrapper.build/FModWrapper.build/Objects-normal/ppc/main.o
In file included from main.cpp:13:
../../api/inc/wincompat.h: In function `int kbhit()':
../../api/inc/wincompat.h:52: `bzero' undeclared (first use this function)
../../api/inc/wincompat.h:52: (Each undeclared identifier is reported only once for each function it appears in.)
In file included from main.cpp:13:
../../api/inc/wincompat.h:52: `bzero' undeclared (first use this function)
../../api/inc/wincompat.h:52: (Each undeclared identifier is reported only once for each function it appears in.)
Det här ser kanske mest ut som rappakalja, men det fel som här refereras till fås inte om jag kompilerar koden i terminalen.
Vad har jag missat att göra? Känns lite deppigt när jag får det att funka i terminalen men inte i PB...
/Jont Olof