Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MAIL program i os x

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-10-17 19:31

hej alla
jag har tröttnat på att leta felet i min mac. jag kan nämligen INTE skicka brev med min pop konto. programmet talar om för mig att jag ska försöka med en annan smtp. varför ? det har varit så i en månad nu och jag kan för f-n inte hitta felet någonstans.
någon som vet ????????
tack för hjälpen
bono

  • Oregistrerad
  • 2003-10-17 22:12

Vad har du för abbonnemang och vad är adressen till din smtpserver?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-18 00:00

Om du har glömt att ändra smtp-server vid abonnemangsbyte kan du ju få det där problemet Många ISPs kräver nämligen att mail skickas genom deras egen SMTP-server.

yep, det är förmodligen inget fel på din dator, utan din smtp server som strular eller är fel...

  • Oregistrerad
  • 2003-10-18 02:42

Om du har ett yahoo mail är det inte
kompaltibelt med mail i os x.
Jag har samma problem, jag kan hämta mail, men inte skicka.
och det verkar vara ett dokumenterat problem om man letar i appels diskussionsforum.:(

  • Medlem
  • 2003-10-18 05:12

hej igen .... tack för alla svar. smtp jag använder är mailhost.sundsvall.nu
kan det vara problemet ????
mvh

Citat:

Skrevs ursprungligen av bono
hej igen .... tack för alla svar. smtp jag använder är mailhost.sundsvall.nu
kan det vara problemet ????
mvh

Om du har *.sundsvall.nu som ISP (internetleverantör) låter det som felet antingen ligger hos din ISP eller att du matat in fel smtp-adress eller att du har kryssat i någon autentiseringsruta när ISP:n inte vill att du ska autentisera, eller tvärtom.

Om du inte har *.sundsvall.nu som ISP utan bara använder ditt mailkonto där, måste du troligen använda smtp-servern hos den ISP du faktiskt använder (telia, bredbandsbolaget, bostream, chello et al).

Ett exempel:
Jag har bredbandsbolaget som ISP men jag vill skicka mail med mitt e-postkonto på jobbet.

I jobbmailkontot i Mail.app anger jag kontouppgifterna i vanlig ordning för mitt mailkonto på jobbet. Men när jag fyller i smtp-serveradress, väljer jag smtp.bredband.net (motsv). Bredbandsbolaget kräver alltså att jag använder deras smtp för all utgående post.

1
Bevaka tråden