Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hackigt ljud i FCP 2 & 3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-10-18 15:08

Varför hackar mitt ljud när jag importerat en .mp3-fil till FCP 2 eller 3 ? Provade att ändra scratchdisk från en extern, lite slöare drive till den interna 10Gb driven i min PBG4/400. Den fixar ju video pra i iMovie...varför då inte ljud i FCP? Inställningsgrej? Har testat Premiere med. Där funkar ljudet prima, men programmet i sig var inte "min grej" som jag kände det...

Virtuellt minne är natürlish AV.

/Fredrik

Du skall inte importera mp3-filer till FCP. AIFF eller WAVE skall det vara, om du vill slippa hackandet. Konvertera mp3-filerna kan du göra i QT, iTunes eller något annat av alla de program man hittar på Versiontracker för detta ändamål.

• Medlem
  • 2003-10-19 19:54

Tackar för det svaret!

En annan sak..när jag skall logga in (capture) matrial så verkar det som att ljudet inte alltid kommer med. Verkar vara lite slumpmässigt det där..ibland kommer ljudet med från kameran och ibland inte. Nån lösning för det?

/F

• Medlem
  • 2003-10-23 07:19

Emellanåt är jag tvingad att köra in mycket mtrl i Capture NOW direkt fr. kamera.
Kommer man uppåt 20 minuter så blir det osynk, alltså synk de första minuterna för att sedan krypa mer i osynk för varje minut.
Senast jag kollade var det 2,5 sek osynk efter 20 minuter, de första minuterna låg synkade. Jag klipper på FCP 2.0.
Förmodligen är det ett busenkelt fel för er som kan, men snälla ett tips på ett bra knapptryck eller justering av inst. emottages tacksamt.
Jocke

1
Bevaka tråden