Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seg dator efter 10.2.8

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Sitter på en PB 550 som rullar på bra och snabbt. Eller snarare, rullade på bra och snabbt.

Efter att jag installerade 10.2.8 är datorn jätteseg, både Safari och Word stängs ofta ner (hände innan också förstås) men nu har även Mail börjat stänga ner sig själv...

Någon som har något tips? Ringde till supporten men där hade de som vanligt inget att komma med

Vänligen,

David

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-21 15:45

jag upplever liknande med min PowerBook G3. Den har dock alltid varit långsam i OS X men det blev värre i och med 10.2.8

Har precis samma problem. Alla mina program stänger ner sig själva. Upplever att detta problem har blivit värre efter instalation av 10.2.8.

Nils

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2003-10-21 19:41

Uppgradera till Panther... min gamla ibook går skitbra i OSX nu

  • Oregistrerad
  • 2003-10-21 23:37

Tråkigt att Panther (7B85) inte fungerar på G3 Powerbooks (Lombards) med båda RAM minnen installerade. Kraschar likadant som 10.2.8 (6R65) gjorde. Hoppas Apple fixar det snabbat med en 10.3.1 uppdatering.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-22 09:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Robo-X
Tråkigt att Panther (7B85) inte fungerar på G3 Powerbooks (Lombards) med båda RAM minnen installerade. Kraschar likadant som 10.2.8 (6R65) gjorde. Hoppas Apple fixar det snabbat med en 10.3.1 uppdatering.

Risigt! Det visste jag inte. Själv har jag 64+256 i båda platserna. Då är det bara att ligga lågt med Panther.

Var kan man läsa mer om detta?

1
Bevaka tråden