Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Va? Ingen Panther på G3 PowerBook??

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2003-10-22 09:43

Läste i en tråd att Panther inte funkar på G3 Powerbook (Lombard).

Är det fler som kan bekräfta eller dementera detta? (så man inte lägger ut pengarna i onödan)

Enligt Apple så funkar Panther på PowerBook G3 (Bronze Keyboard) = Lombard.

/M

• Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2003-10-22 10:04

Tack Pär & Martin. Tar er på orden och köper. Kan/vill ju inte "hia" mig...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-22 13:19

Det den tråden tog upp var att det var problem om man hade två minnesmoduler installerade, vilket de flesta har.

Har inte fått det bekräftat var det kommer ifrån, tips i tråden bara.

Apple har faktiskt ändrat sina requirments på vägen. Först stod det PowerBook FireWire (Pismo). Nu är det PowerBook Bronze (Lombard).

• Oregistrerad
  • 2003-10-22 19:47

Jag testade Panther på en 400Mhz G3 Powerbook (Lombard) och kunde inte installera Panther med båda RAM minnen i datorn. Installationen kraschade halvvägs. Tog ut ett RAM minne och då gick det bra att installera och köra Panther. Stoppade in RAM minnet igen och provade att reparera permissions och datorn hängde sig. Provade med både 2x256MB eller 64MB+256MB med samma resultat. Jaguar upptill 10.2.8 (6R73) fungerar finfint med båda RAM moduler installerade så det är inget fel på mina RAM minnen.

Hårddisken (original 6Gig HD) var formaterad av Panther. Inga partitioner. Endast Panther 7B85.

Jag hoppas att Apple fixar detta med en snabbt uppdatering. Panther ska fungera på Lombards enligt Apples systemkrav sida. Tyvärr fungerar det inte i praktiken.

//Rob

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-10-22 20:07

Jodå. Jag kör Panther på en Lombard 333 med 2st 128MB-kretsar i, inga som helst problem. Dock var Lomabrd rätt kinkig med sitt minne. Det kan vara den buggen som kommer till ytan igen. Det var något med 222 eller 322 minne eller hur det nu var. Jag har iaf inte lyckats få någon av mina 256-kretsar att funka på den datorn ens i Jaguar eller OS9. 128:or går dock utmärkt, i båda platserna, under Panther.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-22 22:44

Då existerar problemet. Själv sitter jag på 64 + 256 MB. Hoppas Apple fixar det. Har inte haft problem tidigare, tror jag. Det händer ju att OS X fryser..

1
Bevaka tråden