Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TFDVDEdit 2.0

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-21 15:05

Är det någon som har testat TFDVDEdit, väldigt dyrt program, jag mailade tillverkaren och dom ska ha 6000 för det.

http://www.tfdvdedit.com/

Killen som har sajten och programmet är en stor pajas och bluff. Han har lyckats med konstycket att bli bannad från både Apples och Creative Cows forum.

STOR BLUFFVARNING!

• Medlem
  • International user
  • 2003-10-21 16:15

ah, jag har hört något om det tidigare. han har inte skrivit på apples dvd-lista sen den 9 september 2003, men jag har för mig att han var kunnig.
tror du inte ens programmet finns?

Trai är extremt kunnig inom området och har hjälpt många(inkl mig). Att han sen är påfrestande med maniska drag är en annan sak... Man får välja om man vill ha överseende med det...

Är det NÅGON som ens har fått programmet ifråga. Vänta och se om det är någon som har fått det innan ni lägger ut 6000 kr. Har läst på en del forum där folk har beställt saker från honom, men inte har fått det. Däremot har dom fått tillgång till "beta testers forum". Som när dom loggar in säger "under construction" eller dylikt.

Sen vet man ju inte hur bra programmet är (om det finns). Bara för man är någorlunda kunnig om DVD produktion så betyder det ju inte att man helt plötsligt kan slänga ihop värsta programmet.

Säger bara att man skall vara aktsam. Personligen tror jag killen är en stor scam hela han. Hela hans websajt skriker "SCAM!".
Är det inte underligt det inte finns EN ENDA recension av programmet? Heck, jag hittar recensioner på världens minsta och smalaste program. Men inte detta.

Men, men. Lägg pengar, så får vi se hur det går..

• Medlem
  • International user
  • 2003-10-23 14:10

Programmet är tydligen inte släppt än. Jag får det när det släpps, berättar vad jag tycker då.
Lite kul att illustratortjejen är i ikonen till programmet.

Det verkar ju lite otroligt om detta bara var påhittat:

http://www.tfdvd.com/tfdvdedit/public/65.cfm

Tror inte att det är en scam. Personligen tycker jag att Trai(upphovsmannen) är för jobbig, men andra som figurerar på sajten, Uli Plank tex, har jag stor respekt för. Dock skulle jag nog inte lägga så mycket pengar innan programmet varit ute ett tag.

Citat:

Skrevs ursprungligen av martin
Programmet är tydligen inte släppt än. Jag får det när det släpps, berättar vad jag tycker då.
Lite kul att illustratortjejen är i ikonen till programmet.

Det verkar ju lite otroligt om detta bara var påhittat:

http://www.tfdvd.com/tfdvdedit/public/65.cfm

Men har version 1 någonsin släppts? Well, köp den då, men säg inte att folk inte har varnat er..

• Medlem
  • International user
  • 2003-10-23 20:20

jag har inget att förlora, får det gratis.

Citat:

jag har inget att förlora, får det gratis.

Okej.. Och varför då om jag får fråga?
BTW, fettade upp Dan på iChat, och han sa att han knappat har testat det, men att det kunde säkert ha sparat honom 2 dagar när den var i full version.. (?)

• Medlem
  • International user
  • 2003-10-23 21:06

som jag fattade det om man läste texten så skickade han över filerna till trai.

jag har hjälpt trai med en viktig grej och får det därför.

Citat:

som jag fattade det om man läste texten så skickade han över filerna till trai.

jag har hjälpt trai med en viktig grej och får det därför.

Okej.. Well, säger inget mer innan det finns på marknaden.

• Medlem
  • International user
  • 2003-10-27 20:52

En rättelse, illustatordamen är Boticelli's "Venus". Känt konstverk, vilket jag inte hade en aning om.

Citat:

En rättelse, illustatordamen är Boticelli's "Venus". Känt konstverk, vilket jag inte hade en aning om.

Men ändock, ack så förknippat med illustrator i våra kretsar

• Medlem
  • International user
  • 2003-10-28 15:58

Ja frågan är varför dom ska ha med det i iconen.

Framför allt är det ju Adobes Illustratorversion av Venus och inte originalet

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-11 19:05

Håller på att testa det nu, känns mycket bra och proffsigt.

Citat:

Håller på att testa det nu, känns mycket bra och proffsigt.

Vad är det för något man kan göra där som man inte kan göra med andra verktyg?

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-12 00:45

kolla in manualen, den är fri att ladda ner på siten.

kan återkomma när jag testat det mera.

Citat:

kolla in manualen, den är fri att ladda ner på siten.

kan återkomma när jag testat det mera.

Om jag skall vara ärlig så har jag inte lust att lämna ut alla min personliga uppgifter och speciellt inte min mail för att se vad programet kan. Sajten ser ju inte så seriös ut direkt.

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-12 22:19

skriv i fakeuppgifter då.
har du inte en "spammail" till sådana grejer?

Citat:

skriv i fakeuppgifter då.
har du inte en "spammail" till sådana grejer?

Jag bryr mig allvarligt inte talat. För att skriva i massor av saker, bara ens för att vet vad programmet gör (varför måste man göra det?) går fetbort.
Spammail eller ej, att ta 5 minuter av mig för som sagt bara få veta den enklaste sak känns inte seriöst. Och jag har aldrig varit med om det.

Du kanske kan berätta vad programmet gör istället?

Samma företag påstår att dom har en lösning på att DVDSP2 inte kan göra DVD-9:or. Tydligen ska man kunna exportera DVDSP2 projektet till en PC och läsa ut det på DLT därifrån. Låter som en konstig lösning men det är ett reellt problem. Någon som vet mer om det?

Från Apples DSP sida:

" Author DVD-Video discs that include:
Motion or still menus
Interactive buttons and links
Up to 99 tracks, each with up to 8 different angles, chapter markers, and multiple stories
Multilanguage support allowing up to 32 subtitle streams per track
Slide shows
Up to 8 audio streams per track
Dolby Digital AC-3 format audio
Web links
16:9 format support
Create both DVD-5 and DVD-9 projects
Record finished projects to DVD-R, DVD-RAM, or DLT tape"

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-15 23:51

var det inte 1.5 som inte klarade 9skivor?
har för mig jag läste att DVDSP2 inte klarar av att göra 9skivor som är enligt standard.

DVDSP2 klarar inte att göra DVD9:or oavsett vad det står i Apples reklamtexter. DVD Studio Punkt med andra ord.

Mina och andras DLT:er studsar från fabrikerna som pressar glasmastrar.

Det sjuka är att Apple hade löst problematiken med DVD Studio Pro 1.5...men bara under OS9 såklart. Vi har slängt in 9:an igen så att vi kan fortsätta jobba och ta betalt för jobbet.

Okej, det låter ju lite lätt sjukt ja. Skall höra mig för hos Apple. Återkommer.

Bra. Apple har duckat de tiotusen liknande frågorna i sitt eget supportforum länge nu

Problemet med DVDSP2 är att den inte kan skapa en hundraprocentigt fungerande layer break.

...skulle också förvåna mig OERHÖRT om Apple erkänner problemet.

Well, kanske inte officellt, men off the record.. Ett hett tips i allmänhet är att hoppa på de olika e-post listorna som Apple har för proffsanvändare. Där får man reda på mycket saker innan alla andra. (nu menar jag som sagt rent allmänt, som t.e.x Quicktime listan etc etc)

?

Jag hoppas att Apple inte berättade "off the record" i en maillista att DVDSP2 inte funkar som utlovat

Bevaka tråden