Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Activity på Safari

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är nyttan med "Activity" (Meny - Windows)?

/Bosse - som inte har haft några som helst problem med Safari

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Dr. Feelgood:
Vad är nyttan med "Activity" (Meny - Windows)?

/Bosse - som inte har haft några som helst problem med Safari

Apple förklarar:

"As Safari loads a web page, you can monitor how it loads each element of the page. This might be useful if you want to examine the structure of a web page.

Choose Activity from the Windows menu. To open an item in the Activity window in it´s own window, double-click it.

Safari shows each of the elements loaded by the page."

Extremt användbart om du frågar mig. Nåja, kanske inte extremt, men definitivt användbart.

Gå till exempel in på www.aftonbladet.se och visa alla element på förstasidan. Jättemånga blir det - 74 stycken. Men man kan också se att två domäner (ad.aftonbladet.se och server-dk.imrworldwide.com) bara är till för reklamändamål av olika slag. Jag styr om dessa båda domäner till /dev/null vilket innebär att aftonbladet blir reklamfritt

En annan finess är att man kan titta på varje enskilt objekt genom att dubbelklicka på det i Activityfönstret.

//Mikael

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: misve:
Men man kan också se att två domäner (ad.aftonbladet.se och server-dk.imrworldwide.com) bara är till för reklamändamål av olika slag. Jag styr om dessa båda domäner till /dev/null vilket innebär att aftonbladet blir reklamfritt

//Mikael

Hur gör du det?

Kolla på http://www.macwrite.com/criticalmass/mac-os-x-hosts-revisited.php

En rättfram beskrivning om hur man gör inklusive en omfattande hosts-fil med kända annonsörsadresser.

//Mikael

1
Bevaka tråden