Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

9.2.1 ändrar ljudingång vid uppstart =((

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2001-11-20 17:14

Vem mer förutom jag är det som har märkt att efter en SV 9.1 -> SV 9.2.1 uppdatering så ändras ljudingången vid varje modemuppkoppling?

Alltså, när jag ringer upp så flyttas alltid valet av ljudingång till "modem" =(

Den ska stå på mikrofon där jag har satt den - precis som den alltid gjorde i gamla 9.1

Bugg eller ny inställning jag inte känner till?

Jag bryr mig extra mkt eftersom man får hemska störningar i Powerbook G4 när man har modem son inljudsval. =(

Hoppas att någon har en lösning på problemet, eller har hört eller läst något om det som kan bidra till att det fixar sig för oss som har problemet.

Hälsningar Fredrik

Ps. Jag kör inte Os X, utan bara 9.2.1
Ds.

Och du väljer ljudingång i själva Inställningen, och inte bara i Inställningsraden?

Om man gör det i inställningsraden återställs värdet ibland efter nästa omstart. Det verkar lite skumt det där...

Testa att ändra i "Ljud" direkt istället. Men det kanske du redan har gjort iofs...

• Medlem
  • 2001-11-21 16:52

Hej!

Jo - faktum är att jag har provat det också.

Jag blir inte klok på detta problem.

...och ibland ändrar den till "ingen".

Några andra råd att prova?

Mvh
Nifo / Fredrik

Jag har haft liknande problem men med ljudvolymen. Det berodde på att jag hade ett svenskt system och engelsk QuickTime.
Det engelska quicktime sparar i en annan inställningsfil än det svenskspråkiga operativet. Men jag har för mig att det svenskspråkiga operativet trots allt tittade i den engelskspråkiga filen.

Äsch. Jag dribblade bort mig själv nu. Men något i den stilen som jag skrivet var det. För mig alltså. Kolla om du har en svensk- och en engelskspråkig variant av samma inställningsfil för ljud.

• Medlem
  • 2001-11-21 21:26

Hej igen!

Såg att Sound Manager i "tillägg" verkar lite udda. Tar man info på den filen så får man, under titelraden även upp: Quicktime S-5.0.2. Versionen på själva Sound Manager är: S1-3.6.7

Vad har Quicktime med sound manager att göra? Är detta en speciell QT version? Hittade inga dubbletter i någon form dock.

Vilken är den senaste, svenska, vanliga versionen av soundmanager - alltså den som hänger med 9.2.1 om man INTE installerar QT5?

Kan det vara den som bökar?

mvh
Fredrik

[ 22-11-2001: Meddelandet ändrat av: Nifo ]

1
Bevaka tråden