Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Fast user switching" utan lösenord?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag installerat Panther och det funkar jättebra, speciellt Exposé. När jag såg Apples reklamfilm om P. så växlade killen på filmen användare och det bara bytte. När jag gör det måste jag logga in med lösenord varje gång. Går lösenordsinloggningen att stänga av så att man slipper det vid användarbyte?

Anledningen till att den frågar efter ditt lösenord är för att inställningarna för just det kontot är ställt in på att ha ett lösenord till när man loggar in.

du ändrar det i prefs>accounts.

Tänk dock på att det finns bra anledningar till att ha lösenord

Om kontot som man vill byta till har ett lösenord så måste man ange det, om kontot inte har ett så kan man göra bytet utan att passord efterfrågas.

Passord sätts eller tas bort i Systeminställningar -> Konton

Tack, det funkar. Synd att man inte har Quartz Extreme så att man får den coola 3D-effekten när användare byts. När jag nu har tagit bort lösenorden, kommer datorn att kräva nåt lösenord när jag ska installera nåt?

• Medlem
  • Skänninge
  • 2003-10-29 21:26

Det finns inget snabbkomando för att byta användare? Eller måste man upp i menyn och pilla?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Clas
Det finns inget snabbkomando för att byta användare? Eller måste man upp i menyn och pilla?

Tror man måste upp i menyn och pilla med muspekaren.

Det finns nämligen ingen möjlighet att nå de små menyerna uppe till höger så som man kan nå "de vanliga" menyerna till vänster och Dock genom att trycka "control" och "F2" och "control" F3". (om man har det igång)

Lite synd.

1
Bevaka tråden