Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Default Folder eller DragThing

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-10-19 14:47

Hej!

Jag letar efter ett bra program för att navigera i Finder. Har tittat mig omkring men för att slippa testa själv vill jag höra vad erfarna användare tycker.

Jag har hittat några alternativ men det finns förstås fler:

DragThing 4.5.1
Default Folder 1.6.3
LaunchBar 3.2.4
SoraTile 2.2.2
Macintosh Explorer 3.1

Vad ska jag satsa på?

/Ulf A

Dragthing är ett underbart program, har använt det i flera år, och funkar kanon i OSX. Mycket olika funktioner, flera som jag inte ens testat ännu.
Default Folder använder jag flitigt i OS9 där är det perfekt. OSX versionen har jag ännu inte kommit överens med Den har inte de riktigt bra fineserna ännu, kanske kommer i senare versioner.
De andra tre använder inte jag.

//Thomas

Använder också DragThing som jag tycker är mycket bra. DefaultFolder tycker jag ersätts ganska bra med Favoriter i både OS X och OS 9. De andra alternativen har jag inte testat.

DragThing är chef !!!
Använder den i bäde Mac OS 9 och i Mac OS Kryss.
Använder den i alla mina (3) maskiner, just för att den är sååååå jäkla smidig...
Inget mekk med den, kan vara lite svår att förstå sig på första gången man är inne i prefs och ställer in den, men sen är den CHEF !!!

Rekommenderas varmt !!!

Ingen som har råkat ut för att Dragthing i OSX helt plötslig bara avslutar sig (utan att säga nåt) eller helt plötsligt vill ha regkoden av mig igen?

Känns lite som att man har slängt 25 dollar i sjön när den håller på så..

Några tips? (förrutom att maila deras support)..

1
Bevaka tråden