Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

panther och divx/mpeg2

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ok
jaha - överlycklig med panther en hel dag, det bara susar fram, både mjukare, snyggare och faktiskt märkbart snabbare. Men, så händer det:
Man längtar efter att luta sig tillbaka, sätta på nån film som man inte hunnit se, ser till att VLC och MPlayerOSX är uppdaterade (ibland klarar den ena det den andra inte klarar)...men -
badboll.......VLC klagar som aldrig förr, och kommer inte upp i mer än ett par bilder i sek, MPlayer bara buffrar och blir aldrig färdig med det...hjääääääälp, vad är det som händer? Vad har apple gjort - SKA man inte kunna få spela upp divx? (trots omgörning med divx-validator så att ljudet görs om från mp3-vbr till mp3-cbr)....DETTA trodde jag inte om den svarta katten, när den fläckiga gick som tåget med divx...

någon?

Citat:

Skrevs ursprungligen av mischa
någon?

Man laddar ner och testar den senaste betan av DivX 5.1 för Mac?

http://download.divx.com/divx/mac/DivXPro51Beta2Installer.sit

Gjorde du clean install eller uppgradering? VLC är lite gnällig även med clean install, men Mplayer funkar bra.

Citat:

Skrevs ursprungligen av badanka
Man laddar ner och testar den senaste betan av DivX 5.1 för Mac?

http://download.divx.com/divx/mac/DivXPro51Beta2Installer.sit

den hade jag redan, då det beror inte på det. dessutomm används ju den bara av qt player. dock märkte jag att qt-player var lite snabbare med divx 5.1.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mischa
den hade jag redan, då det beror inte på det. dessutomm används ju den bara av qt player. dock märkte jag att qt-player var lite snabbare med divx 5.1.

"bara" QT player är inte riktigt rättvist, utan alla qt-drivna program.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Gjorde du clean install eller uppgradering? VLC är lite gnällig även med clean install, men Mplayer funkar bra.

gjorde inte "clean" - allt funkar bra (utom adressbok - om det i annat inlägg), men mplayer sucks.
obs - kör pismo, g3/400 - gick bra med båda spelarna i jaguar...

Skön splashbild på divx.com:

1
Bevaka tråden