Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Fick just en fråga av en polare som jag inte kan svara på. Han har en PC hemma men diggar Macens tangentbord. Han undrar om man kan använda Mac-tangentbordet till sin PC. Går det eller skiljer sig tangent-mappningen?
Skrevs ursprungligen av Mondo: Ja, den skiljer sig. Men inte mycket.
Jag har testat ett Apple USB-pro-tangentbord till en äldre bärbar Acer-pc med Win 98. Den t.o.m. installerade automatiskt drivrutiner när jag pluggade i det. Funkade utmärkt till det lilla jag gjorde. Jag hann alltså inte testa alla möjliga och omöjliga tangentkombinationer för Windows. Men nog kommer det att funka ok!
Fråga: Kan man inte som i OS X eller någon annan UNIX mappa om knapparna på tangentbordet så att dom passar en själv? Eller måste man skriva en egen "drivrutin" för det tangentbordet då?
Vet inte, men jag sökte på "keyboard remap" med Google och hittade bland annat KeyTweak. Har inte testat om det fungerar dock. Åter till Mac-saker nu, väl?