Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

S T U L E N ?

Tråden skapades och har fått 93 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2003-06-06 17:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Munthe
mr_oop skrev: "Ärligt talat..
vem 17 köper en dator för 24000 utan att någonsin använda den?"

Jag! Och för 27000 ex moms dessutom. Och nu har jag sålt den. Kändes dessutom bra att sälja den till en reko person för ni anar inte hur många skummisar som ringde på annonsen. ALLA (nästan) trodde att det var stöldgods och hoppades att jag kunde skriva ut kvitton på dubbla beloppet och liknande

Shit! Det var din annons?
Varför så ruskigt billigt? Var maskinen skadad/trasig eller hade något fel?

samul: Jag tyckte att jag just beskrev varför jag sålde datorn

Nej den var inte skadad. Vi hade inte ens öppnat lådan.

Just nu sitter jag med tre G4or och tre P4or mellan benen under skrivbordet (alla jobbar hårt hela tiden). En till blir för mycket för elräkningen Samtliga burkar är kopplade via en KVM-switch till en monitor och PS/2 tangentbord och mus (skulle helst ha en USB-lösning för macprylar men det existerar inga kvalitativa sådan).

  • Medlem
  • 2003-06-06 18:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Munthe
samul: Jag tyckte att jag just beskrev varför jag sålde datorn

Jovisst, jo det förstod jag. Men inte varför den såldes till så lågt pris.

Nja. Nu har jag ju inte berättat vad jag sålde den för. Det är en privatsak mellan mig och köparen.

Men utropspriset var väl inte överdrivet lågt (?). 22 000 ex moms. Den går för 27 000 ex moms från Apple.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-06 20:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Munthe
Har 2st platta 15" Apple

Och där blir dom väl kvar när du inte ens svarar på meddelanden

Pär: Sorry om jag inte svarat dig. Jag kan inte skicka skärmarna utan dom måste hämtas så därför är det svårt för mig att sälja till andra städer än Stockholm.

Vad ska du ha för en av 15"-skärmarna?

Visst låter det skumt, men ville bara säga att det finns människor som köper och har inte en jäv.. aning om vad dem köper.
De bara ska ha, allternativt så har de köpt det på inrådan av en "bra" säljare

Kan också vara så att de inte ville ha egentligen men hade pengar och kunde inte säga nej till säljaren när han gjort så allt besvär.. En klassiker Jo det finns männsikor som inte klarar att ge ett nej fast och bestämmt så att säljaren inser att det inte blir något sålt just till dem.

Men det är allmännt bra att vara på sin vakt gällande "skumma" annonser.
Vaket!

Citat:

Skrevs ursprungligen av lilledanne
http://www2.blocket.se/view/1707553.htm?l=0&c=1&city=9

Stulet ?

Tror du?

Varför skulle den vara stulen?

Nää..vet inte, kändes bara lite...ehmm..billigt ? Eller ?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-03 09:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av lilledanne
Nää..vet inte, kändes bara lite...ehmm..billigt ? Eller ?

Namnet för att mejla kanske oxå...
Men man skall inte döma ohört..
Vem skickar två mail : ett ivrigt "göra upp på stan nu" och ett som frågar efter serienummret
Svarar han på båda eller bara det sista så är det nog en snäll tjomme

Citat:

Skrevs ursprungligen av lilledanne
Nää..vet inte, kändes bara lite...ehmm..billigt ? Eller ?

Hoppsan jag har visst blivit blind :eek:

Ja, det var i billigaste laget...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Munthe
Hoppsan jag har visst blivit blind :eek:

Ja, det var i billigaste laget...

Det var nästan i min division, den skulle nog till och med jag ha råd med

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Namnet för att mejla kanske oxå...
Men man skall inte döma ohört..
Vem skickar två mail : ett ivrigt "göra upp på stan nu" och ett som frågar efter serienummret
Svarar han på båda eller bara det sista så är det nog en snäll tjomme

Kunde inte låta bli, jag var bara tvungen att fråga om sn# på den. Får se vad han svarar, om han svarar...

  • Medlem
  • 2003-11-03 14:21

Idag glömde min bror sin väska inhållande ibook och digitalkamera på konsums lunchbar på avenyn. När han upptäckte att han inte hade väskan med sig (3 min senare) sprang han tillbaka, men då var väskan borta..
Klantigt JA, det kan man säga. Säg gärna till mig om ni stöter på någon som vill sälja en 12" powerbook och en epson digitalkamera till er. Då ska han få sina fiskar varma!

Nu tror iBooken är borta för alltid, han hade ingen försäkring heller så han får inte ut en ny. Är det någon som tröttnat på sin iBook och kan tänka sig sälja den till ett humant pris (han är student), skicka gärna ett medelande till mig!

/ Måns Lindberg

12" PowerBook = ska vara iBook i ovanstående? Förstår iofs om du är upprörd :/

  • Oregistrerad
  • 2003-11-03 15:34
  • Oregistrerad
  • 2003-11-03 15:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christoffer Larsson
Kunde inte låta bli, jag var bara tvungen att fråga om sn# på den. Får se vad han svarar, om han svarar...

Har du fått nåt svar? Hur kollar man förresten om datorn är stulen? Finns det något centralt register över stulna datorer? Jag har aldrig tänkt på att skriva ner mina datorers serienummer för att kunna rapportera dessa ifall de blir stulna. Det borde jag kanske göra... jag gör det ikväll... japp...

Chansen är nog större att personen bakom annonsen vill att köparen ska sätta in pengar innan leverans. Vad jag hört händer det ofta. En annons på ett populärt annostorg blåste flera på detta sätt.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-03 16:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av Monet
Idag glömde min bror sin väska inhållande ibook och digitalkamera på konsums lunchbar på avenyn. När han upptäckte att han inte hade väskan med sig (3 min senare) sprang han tillbaka, men då var väskan borta..
Klantigt JA, det kan man säga. Säg gärna till mig om ni stöter på någon som vill sälja en 12" powerbook och en epson digitalkamera till er. Då ska han få sina fiskar varma!

Nu tror iBooken är borta för alltid, han hade ingen försäkring heller så han får inte ut en ny. Är det någon som tröttnat på sin iBook och kan tänka sig sälja den till ett humant pris (han är student), skicka gärna ett medelande till mig!

/ Måns Lindberg

Jag köpte nyligen en PB G4 12" och för att vara förutseende så kollade jag min hemförsäkring. Allrisk tillägget som dom flesta har på sina hemförsäkringar gäller för fall liknande din brors!
Och har inte din brorsa en så kan väl du ta det på din och säga att du lånat datorn eller något?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-11-03 16:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Monet
Idag glömde min bror sin väska inhållande ibook och digitalkamera på konsums lunchbar på avenyn. När han upptäckte att han inte hade väskan med sig (3 min senare) sprang han tillbaka, men då var väskan borta..
Klantigt JA, det kan man säga. Säg gärna till mig om ni stöter på någon som vill sälja en 12" powerbook och en epson digitalkamera till er. Då ska han få sina fiskar varma!

Nu tror iBooken är borta för alltid, han hade ingen försäkring heller så han får inte ut en ny. Är det någon som tröttnat på sin iBook och kan tänka sig sälja den till ett humant pris (han är student), skicka gärna ett medelande till mig!

/ Måns Lindberg

Hemförsäkring? Om inte har kanske färäldrar och det borde täcka?

  • Avstängd
  • 2003-11-03 17:00

Om han var på väg till eller ifrån skolan så gäller skolans försäkring? Eller? Kolla upp det.!

Citat:

Skrevs ursprungligen av lilledanne
http://www2.blocket.se/view/1707553.htm?l=0&c=1&city=9

Stulet ?

Kolla OS-specen: Mac OS X!? Jaha, 10.0.1 då eller?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2003-11-03 17:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av maclake
Jag köpte nyligen en PB G4 12" och för att vara förutseende så kollade jag min hemförsäkring. Allrisk tillägget som dom flesta har på sina hemförsäkringar gäller för fall liknande din brors!
Och har inte din brorsa en så kan väl du ta det på din och säga att du lånat datorn eller något?

Försäkringsbedrägeri alltså? Tycker du är OK, tydligen? Nu förstår jag varför min premie har blivit så mycket dyrare.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias Malm
Har du fått nåt svar? Hur kollar man förresten om datorn är stulen? Finns det något centralt register över stulna datorer? Jag har aldrig tänkt på att skriva ner mina datorers serienummer för att kunna rapportera dessa ifall de blir stulna. Det borde jag kanske göra... jag gör det ikväll... japp...

Var kollar man det? Menar du datorns serienummer eller Mac OS serienr.?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-03 17:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av Alphonze
Var kollar man det? Menar du datorns serienummer eller Mac OS serienr.?

Om man klickar lite på texten under OS X i om denhär datorn få man upp lite siffror och bokstäver (CK102HXDK6W) vilket är samma som "kundserienummer" i maskinvaruöversikten.
Säkerligen unik och ett rent hel*** att ändra...

  • Oregistrerad
  • 2003-11-03 18:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av William Naversten
Försäkringsbedrägeri alltså? Tycker du är OK, tydligen? Nu förstår jag varför min premie har blivit så mycket dyrare.

Ja precis... Men även lägenheter på Strandvägen och överbetalda läkare som har betalt för att förnedra människor som betalt sina premier snällt i alla år och inte får en spänn när dom skadar sig!
Så länge försäkringsbolagen uppför sig som dom gör idag så skulle jag inte ha några moraliska betänkligheter angående att göra så... bara den har blivit stulen!

STAND UPP FOR YOUR RIGHTS!

Senast redigerat 2003-11-03 18:28
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-11-03 18:28
Citat:

"Sen har denn sånna portar som inte jag vet va det är förnågot (Mycket bra skik)"

De mest pinsamma människorna är de som inte själv vet om att de är det. :rolleyes:

Bevaka tråden