Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DivX & osynk

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte på Kvibergs loppmarknad 3 stycken DivX filmer med Sean Connery (bl.a Entrappment) och när jag spelar dom på min TiBook 550 så är dom säkert 4 sekunder osynk. Blir samma ovavsett om jag försöker spela dom i OS9 eller OSX. Nu betalade jag bara 100 kronor så förlusten är inte så stor. Men det skulle vara intresant att höra om man kan bränna skivorna så att ljudet hamnar åt h**vete fel. Tror jag avänder senast släppta codec. Tibooken har senaste OS samt 256 plus 512 MB i RAM.

• Medlem
  • 2002-04-08 11:42

Jag har sett filmer, där synken går in och ut. Dvs den börjar i synk, för att långsamt gå ur synk, sen rycker filmen till lite och den är i synk ett litet tag. Det beror nog på olika frame rates.
Det går nog att koda hela ljudspåret fel på ngt sätt, men då kan man inte veta vad man gör riktigt.

kolla in senaste 3ivx-codecen. Medföljande DivX-doctor konverterar dina filmer och dem spelar som aldrig förr. Funkar suveränt på min 867MHz. http://www.3ivx.com/

Hur lång tid får man räkna med att det tar att konvertera en 1,5 timmes DivX långfilm och är det till ".mov" isåfall ? Kanske var det mitt tålamod i väntandet som borde varit högre då jag använde DivX-doctor.

Hur får jag en DVD film till 3ivx? jag har massor med DVD filmer som jag skulle vilja ha på CD. Ska köpa en bärbar utan DVD och vill kunna kolla på filmer på den.
Jag har laddat hem 3ivx Delta men fattar inte hur jag gör. Det står att jag ska exportera filmen från QuickTime Player men hur öppnar jag DVD skivan i Player?

Olle Jonsson >
När jag har konverterat mina divX-filmer har det tagit under 1minut per film (långfilm) med DivX-doctor som jag nämnde tidigare.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Klas Gelinder:
Hur får jag en DVD film till 3ivx? jag har massor med DVD filmer som jag skulle vilja ha på CD. Ska köpa en bärbar utan DVD och vill kunna kolla på filmer på den.
Jag har laddat hem 3ivx Delta men fattar inte hur jag gör. Det står att jag ska exportera filmen från QuickTime Player men hur öppnar jag DVD skivan i Player?

Tyvärr är det inte bara så lätt att öppna dvdn i QT Player (för det kan du inte).
Du måste använda dvdextractorprogram för att dela upp filerna på dvdn till sina olika spår och sedan decoda ljudet och bilden med olika program till dom format du nu väljer. Dock är det en lagomt tidsödande process som inte är det lättaste att förstå om man aldrig hållit på med det tidigare. Och dvd-rippning är väl knappast något som bör diskuteras på detta forum.

1
Bevaka tråden