Skrevs ursprungligen av Micke F
Går det att "prata" använda iChat för att kommunicera med en windowsburk?
Nej.
Jag försökte under två dagar. Kollade samtliga technotes hos Apple - inga besked. Provade ALLT.
Till slut hittade jag fem av 1200 ord på iChats hemsida (i mindre fontstorlek, naturligtvis) att "din kompis måste också använda iChat för video och audio chat".
Sådan total arrogans retar mig alldeles foerjoevligt. Apple - som mycket väl vet att abslouta majoriteten av användarna laddar ner iChat via OSX "Software Update" och därför ALDRIG ser iChats hemsida, kunde utan vidare ha lagt in fem ord i t.ex. Inställningarna och i Menyn under Audio/Video där det stod att "Du kan inte använda iChats audio/video vid chat med folk på Windows".
Och varför inte en rad i varje technote?
Dessutom: När man väl hittar de fem orden, så har man valt att formulera sig ganska luddigt. Istället för att skriva som det är: "Du kan inte använda iChats audio/video vid chat med folk på Windows", så har man vänt på formuleringen så att man lika gärna kan tro att det FINNS iChat för Windows, och därför börjar leta efter en sådan version åt kompisen med pese...
Håll också ögonen öppna efter www.skype.com som kanske kommer för Mac.
Danne