Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DC++ och andra windowsprogram

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-05 21:23

Hej.
Vet någon om det finns något DC++ till Mac eller ska man bli tvungen att skaffa vitural pc? Kan ni kanske beskriva hur Vitural PC fungerar?

MVH
Niclas

• Oregistrerad
  • 2003-11-05 21:37

Följer med nyfikenhet för jag har bara sett DC (men då finns ju VPC så att säga...)

Det finns inget DC++ till mac.
Det som finns är Neomodus och DCGui, om du vill veta mer om dom så kan du söka här på 99mac.
Jag kör Virtual PC och DC++ och det funkar utmärkt.
VPC funkar som ett vanligt windows. Enda skillnaden är att du måste starta det själv.
Tycker inte du skall köpa VPC för att enbart köra DC++ i så fall så tycker jag du skall kolla in DCGui istället.
Hör av dig om du har några frågor.

• Oregistrerad
  • 2003-11-05 21:50

Kräver DCGui mer än X11???

DC++ finns inte till mac, vilket redan står här och här.

DCGUI finns det massor att läsa om i den här tråden:
Alternativ DC-klient

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-11-06 11:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Kräver DCGui mer än X11???

Finns en version som inte kräver X11.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2003-11-06 16:26

Man kan också tänka sig MLDonkey (väl?).

• Oregistrerad
  • 2003-11-06 17:44

Det här kanske är något?

http://forum.directconnect.se/showthread.php?t=370

http://www.nerdfish.org

Verkar vara början på en ny DC-klient som ska vara plattformsoberoende.
Som jag uppfattar det så kompileras och körs den även i MacOS X.

Senast redigerat 2003-11-07 02:44

Jag har ett litet problem. När jag försöker köra DC++ i VPC så startar DC++ som det ska, men när jag försöker ansluta till en HUB eller ladda ned hublistan så tänker den en stund och klämmer sedan ur sig. "Download failed unknown error xxxxx (olika koder som alltid börjar med ett x)

Någon som har en idé?

• Oregistrerad
  • 2003-12-28 16:57

Är inte DC++ och alla andra fildelnings program förbjudna i Sverige fr o m 1 januari?

//Rob

• Medlem
  • Tjörn
  • 2003-12-28 21:27

Rob, Nej dom har ändrat det till den 1 April.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-12-28 23:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Robo-X
Är inte DC++ och alla andra fildelnings program förbjudna i Sverige fr o m 1 januari?

Programmen blir knappast förbjudna, men däremot är det inte längre tillåtet att kopiera upphovsrättskyddat material med hjälp av dem. Eller med hjälp av något annat heller för den delen...

Dessutom blir alla CD-r och liknande dyrare (kassettskatt för att kompensera piratkopieringen, [hmmm...]). :/

• Medlem
  • 2003-12-30 15:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kalle W
Programmen blir knappast förbjudna, men däremot är det inte längre tillåtet att kopiera upphovsrättskyddat material med hjälp av dem. Eller med hjälp av något annat heller för den delen...

Dessutom blir alla CD-r och liknande dyrare (kassettskatt för att kompensera piratkopieringen, [hmmm...]). :/

Är detta klart nu? Var kan jag läsa mer?

/hpe

1
Bevaka tråden