Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Osynkat ljud efter exportering

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har importerat film till Macen med iMovie men det blir osynkat ljud vid exportering till DV-PAL eller MPEG-4 som är två format jag vill exportera till. Jag har provat att exportera direkt i QuickTime och det är samma sak.

Apple säger att det beror på 12-bitars ljud. Jag ändrade till 16-bitars ljud på kameran och spelade in på nytt, men problemet kvarstår.

Sen gjorde jag likadant fast jag exporterade allt ljud till en stor fil - sänkte allt ljud till 0% och importerade den filen och lade precis rätt och exporterade och det blev oxå likadant, fast kanske ännu värre.

Maskinen är en G3 500 Mhz/576RAM/80GB och allt ser jättebra ut och är synkat i innan exportering.

Fråga: Vad gör man åt osynkat ljud på långa filmer exporterade i QuickTime?

jag kan lägga till att jag testat det hela på både Jaguar 10.2.8 och nyinköpt Panther med samma resultat

  • Oregistrerad
  • 2003-11-09 23:28

Kan det möjligen bero på samplingfrekvensen? Kolla så du har lika överallt.

Jag har också haft problem med det där....men när alla samplingsfrekvenser och bit-djup är samma, 44,1 Khz och 16 bitar, så försvann problemen.

Ja, det är ju samma frekvens. Det är ju samma ljud hela tiden, inge redigerat.

1
Bevaka tråden