- Gäst
- Oregistrerad ●
Om det inte finns på den tryckta menyn så kan man säkert ringa och beställa en -två dagar innan.
Men för sjuttsingen det är ju Malmö med Mölletorget och billiga butiker Klart att de har Veg.
http://www.alltommalmo.se/E/V/MALSE/0000/28/32/4.html
Eller så får jag ta med mig EKO/kravodlat från Rovans Trädgård i byn eller från Agriborg som är EU-fri zon och alltid odlat KRAV. Brummerskrog i byn köper till 90% kravodlat. De andra 10% en beror på taskiga leveranser. Då man måste hämta på ICA eller Knossumm
Lena Rova brukar sälja sina varor i Lund på Torget.
Brummerskrog köper sin ost från Möllans ost bergsgatan Kanske lite samordnad transport där Grönt dit och Ost hit.
Menar du inte Grönuttag
Har man en iBOOK eller PB så har man väl en solfångare på ryggsäcken.
Jag har hört att det finns ett helöppet wifi om man sitter på Tempos uteservering*. Nu är det kanske lite kallt att sitta utanför Tempo men om man tränger sig innanför dörrarna är det säkert varmare. Tempo är dessvärre ett jävligt litet ställe men ett halvt stenkast därifrån finns ju både Möllan och Ölkaféet. Alla tre ställena har ju ett hyggligt utbud av stout, ale, lager och veteöl så på den fronten bör man kunna bli tillfredsställd. Det skulle vara kul att testa om det finns täckning på dessa ställen (som är lite av mina "hemmaställen").
* En historia från verkligheten:
Jag brukar håna IT-chefen för att wifi inte funkar på pc men han hävdar bestämt att det går finfint. De har köpt in wifi-kort till alla bärbara pc-datorer och riggat upp stationer lite här och var men saken är den att de inte vågar koppla in eländet pga av säkerhetsskäl... Den suraste biten av det hela är dock att jag ännu inte har fått något airport-kort för att det ändå inte funkar fast det ska "funka fintint"...
Till saken: jag har inget airportkort så jag har inte kollat om det funkar runt Tempo. På måndag ska vi förhoppningsvis förbi Kullander och då ska jag ha ett kort. Fan ta Kullander om de inte har något hemma...
psst, ta inte det personligt, kullanderfolk...
Skrevs ursprungligen av Pirre
Nog med förslag.
Davidshall ser lovande ut.
Jag räcker upp handen.
Kan varmt rekommendera Davidshall the restaurant. Har mycket god vegpasta som är ganska lätt att göra själv. Eller hur Scooterbabe, Bollman och Sailormoon?
Räcker upp handen - ost, speciellt Parmesan men även feta, brie, ja, all ost älskar vi
PS Vispgrädde med för den delen DS
Skrevs ursprungligen av ohennig
Kan varmt rekommendera Davidshall the restaurant. Har mycket god vegpasta som är ganska lätt att göra själv. Eller hur Scooterbabe, Bollman och Sailormoon?
Får man laga maten själv där alltså?
Nåja, jag litar på er, pasta sitter aldrig fel.