Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Betalningslösningar på Internet?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-19 14:33

Jag sitter och filar på en affärsplan som är en form av e-handelslösning och jag måste därför ta betalt över Internet på ett smidigt sätt.

Vilka varianter finns? Jag känner till Paypal, SEBs Direktbetalning (med deras inloggningsdosa) och Visa. Någon som har erfarenheter av dessa? Hur smidiga de är att implementera i den egna tekniska lösningen, kostnader, spridning hos allmänheten, etc.?

Tacksam för tips och tankar!

Senaste numret (nr. 11 / 2003) av Datormagazin har en flersidig genomgång av just hur man tar betalt via nätet...

/M

Föreningssparbankens e-kort tycker jag är en smart och säker lösning

Undvik Paypal vid utlandshandel. Mycket dåliga växelkurser.

Kagi och liknande är vanliga bland säljare av sharewareprogram men kan hantera annat också, även men moms/vat inom EU. Kagi tar dock $35 dollar för en wire transfer till ditt konto, vilket är lite dyrt (svenska banker brukar ta 50-100 kr åt andra hållet).

Hur är det med Nordeas Solo betalning via nätet...i Finland har det funnits i snart 6-7 år. Jag känner dock inte till hur det är i sverige!

Jag har satt upp e-handelsystem med Nordea Solotorget för Sverige. Det fungerar fint.

Jag rekommenderar annars www.debitech.com - mycket bra tjänster och service. Maila dem, de kan garanterat hjälpa dig.

Ciryon

• Oregistrerad
  • 2003-11-11 16:51

Jag använder Paynova, smidiga microbetalningar och lätt att skaffa sig. Tyvärr är folk inte alltid så nyfikna på att skaffa sig något nytt...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-11 16:54

Kanske kan vara något?

http://www.ideb.se/iDeb/

Vi håller på precis att lägga in iDebs kortbetalningstjänst i vårt system, hittils har det gått bra, återkommer när vi är färdiga!

För andra tjänster kan de var väldigt smidigt att ta betalt över telefon (fasta summor). Dessvärre får man inte tillbaka mer än cirka 80-90%.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2003-11-23 18:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Senaste numret (nr. 11 / 2003) av Datormagazin har en flersidig genomgång av just hur man tar betalt via nätet...

/M

Köpte tidningen igår för att fördjupa mig i ämnet. Kunde lika gärna köpt en Kalle Anka. Det var en av de ytligaste, sämsta och konstigaste artiklar jag läst på många år. Rekommenderas inte.

1
Bevaka tråden