Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela in strömmande radio

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-07 16:58

Kanske inte en iTunes-råga per se, men jag chansar på detta formum ändå.

Jag letar efter en smidig app att spela in nätradio med... några tips?

  • Medlem
  • 2003-11-07 17:09

kolla i filarkivet. Ska su spela in real audio (sveriges radio tex) gäller AudioHijack eller AudioHijack Pro. Annars finns Steamripper, men jag har inte testat det. sök på www.versiontracker.com

  • Avstängd
  • 2003-11-07 17:29

RadioLover oxå på VersionT

Ett väldigt enkelt och smidigt alternativ är WireTap. Även det hittas på Versiontracker. Ett litet flytande fönster med tre knappar: record, stop och paus. när man trycker på stop startas QuickTime automatiskt och öppnar filen, som är i aiff-format.

  • Medlem
  • 2003-11-07 17:51

fungerar wiretap som audiohijack, dvs att det rippar vilken källa det än vara månde?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
fungerar wiretap som audiohijack, dvs att det rippar vilken källa det än vara månde?

Den rippar allt som låter genom datorns högtalare. Det gäller alltså att inte ha lustiga ljud som annonserar nya mejl aktiverade om man vill göra en inspelning. Men det funkar bra.

I Hijack Pro kan man välja vilket program man vill "kidnappa" ljudet från.

Då slipper man få med "ICQ-uh uh"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-11-07 19:17

Radiolover är trevligt. Den känner av när låtar börjar och slutar, och sparar ner den på hårddisken med rätt namn/titel om radiostationen sänder ut det.

Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
I Hijack Pro kan man välja vilket program man vill "kidnappa" ljudet från.

Då slipper man få med "ICQ-uh uh"

Det är väl mysigt att höra att man har vänner?
WireTap har en ovedersäglig fördel: det är gratis. Förlåter en hel del.

Men Radiolover såg verkligen intressant ut...

Viretap tycker jag är bra (och just väldigt gratis). Spelade in en bunt sommarpratare från P1:s arkivsida; mp3'ade ihop dem och lyssnade av på ipoden.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kakazooka
Viretap tycker jag är bra (och just väldigt gratis). Spelade in en bunt sommarpratare från P1:s arkivsida; mp3'ade ihop dem och lyssnade av på ipoden.

Vilket program använde du när du gjorde
mp3 filer av aiff:arna?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Böckert
Vilket program använde du när du gjorde
mp3 filer av aiff:arna?

Nu ska väl inte jag komma å lägga mig i men... iTunes kanske?

Jo.. jag har använt iTunes, men resultatet blir inget vidare. Kakazooka kanske har någon annan lösning som fungerar bättre?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-07 00:34

Anser du att iTunes kodar dåliga MP3:or från aiff böckert? Testat att höja bithastigheten? Köra aac format istället för mp3?

På vilket vis låter det illa?

1
Bevaka tråden