Skrevs ursprungligen av wrongturn
Hej alla, vet inte om detta inlägg är i rätt topic men eftersom jag har funderingar på ibook så skriver jag här.
Som sagt, jag funderar på att gå över till apple för att jag tycker att apples bärbara verkar vara mera sexigt, enkelt att använda, ser bättre och snygga bärbara datorer. Har aldrig användt en apple dator i mitt liv, har bara sett på bilder men börjar nu bli övertygad att apple är framtiden för mig.
Så nu har jag några frågor som jag hoppas ni kan svara på.
Börja med att säga att datorn ska användas till surfa, maila, arbeta lite med office paketet, använda Itunes, organisera mina bilder o kanske göra några fotoalbum för bränning samt kolla på någon enstaka dvd.
Det är Ibook g4 12" jag är sugen på.
Om man tittar på vad jag ska använda datorn till, räcker det då med 256mb ram eller bör jag ha 640mb? Ska jag då beställa det direkt från apple eller ska jag leta reda på det någon annanstans?
Är apple care något ni rekommenderar?
Hur funkar messenger med apple? Har många bekanta som använder messenger och ingen är sugen på apple så jag vill gärna kunna använda messenger.
Som jag har förstått det så stödjer inte Apple Dvd +fprmatet, vet ni om det finns planer på att göra så att deras dvd stödjer båda formaten?
Vilket antivirus och firewall program rekommenderar ni att man ska använda med en Ibook?
Hoppas verkligen att ni kan hjälpa en vilsen person som är på väg över nu.