Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Vart hittar jag i Ms. Otlook Xpress 5 ans mail??? Vart sparas alla mailen? Mitt mailprogram har kajlat ihop och jag är rädd att om jag installer ar om så försvinner allt från inbox och outbox. Kan någomn hjälpa mig med detta?
de sparas i en databas. om du vill få loss enstaka mail får du exportera som textfiler eller "spara". Vill du ha mailhantering utan databas är det Eudora, möjligen även andra, som gäller.
Jag tror att jag hittade den nu under Huvudidentitet, den heter meddelanden och är 650mb stor... Ska testa filen i en annan dator nu och kolla om den funkar där...
Om jag installerar om Outlook kommer den då att skriva över meddelande filen? Eller har jag fel?
gör en säkerhetskopia först. När du sedan installerar OE kommer installeraren att fråga om du vill importera mail. välj "ja" och klicka dig fram till den mapp databasen ligger i. Det går inte att välja själva databasen, då får du börja om, utan du måste välja att importera från mappen som databasen ligger i.
Skrevs ursprungligen av Baron Det går inte att välja själva databasen, då får du börja om, utan du måste välja att importera från mappen som databasen ligger i.
När du gjort en backup på databasen med dina mail från ditt trasiga Outlook program och installerat ett ny fungerande version av Outlook eller annat program. Då väljer du "Importera mail" och sedan din Outlook version, och sedan får du upp ett fönster där du skall välja destination att importera ifrån. Då väljer du mappen där dina Outlook filer ligger (databasen på 650mb altså).