Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari; rätt in i väggen!!!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här kommer ännu ett tjurigt Safari-relaterat inlägg från en krasslig kille:

Surfade nyss in på denna sida:
http://www.hq.nasa.gov/alsj/a17/images17.html

Då jag försökte scrolla visade sig snurrande badbollen. Först begrep jag inte varför, men efter ett tag förstod jag att sidan var väldigt lång. Men! Jag kör ju Safari på en G4 867 MHz med 512 MB minne och Mac OS X 10.3! En hyffsat modern dator med ett av datorvärdens "modernaste" OS.

Det ironiska är att om jag kör igång Virtual PC med Win 98 på samma maskin så laddar och scrollar ovanstående sida fint. Ganska pinsamt tycker jag...

Har en känsla av att det i detta fall inte handlar om datorkraft utan helt enkelt om sunkig programmering, eller kan någon med en G5:a säga att de inte får samma problem på sidan?

• Oregistrerad
  • 2003-11-09 23:45

Tja jag vet inte. men för mig flyter det på fint i safari. Både på min pb 12" och min 15" så jag måste säga att jag tycker det låter underligt.

Jag fick samma problem som du.....var till och med tvungen att tvångsavsluta Safari.

Fungerar på min iBook och Panther.

/Stefan

Funkar bra på min iMac 333 med iCab...

J.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
Jag fick samma problem som du.....var till och med tvungen att tvångsavsluta Safari.

Ja, tvångsavsluta är ända sättet att "komma loss".

Det var ju skummt att det verkar funka för vissa med tröttare maskiner än vad man själv har.
Men är det då verkligen Panther och Safari som ni använder? Med Internet Explorer kunde jag också scrolla som menat.

Safari är inte klart :-/

• Medlem
  • Mark
  • 2003-11-10 01:07

Samma här. 10.3 och Safari 1.1. Fungerade dock med cmd+w efter lite lirkande. Inget tvångsavslut här inte.

/c

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-10 01:15

Den där sidan är ju verkligen vansinneslång! Men man kan ju börja titta på den ändå medan den laddas.

• Medlem
  • 2003-11-10 01:31

Funkar perfa, safari 1 10.2.6 G4/400 ADSL 1,5 Mb.

• Medlem
  • 2003-11-10 02:45

Testa den nya lilla webläsaren HazIce .. endast 170K och troligen den snabbaste browsen för mac...

Använder troligen HTML-kext (eller vad fasen den heter) i Panter så sidorna renderas likadant som i safari och mejlapp..

Skriver detta i HazIce

Den går slött för mig i början men efter ett tag så släpper den och blir enklare att surfa med..

Dual 1.42ghz

Finfint i Safari 1.1 (v100) på MacOS 10.3. 400 Mhz G4...

J.

• Oregistrerad
  • 2003-11-11 14:55

Funkade kalas bra G3:a Blå/Vit 400Mhz Safari 1.0

Konstigt att sidan ger så olika resultat för olika användare. Hos mig utlöser den en rejäl badbollsorgie...

japp, min safari bara bollade på...
har itne kollat sidan i Explorer allar PC ännu, men det verkar ju löjligt...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Michael Nord
Konstigt att sidan ger så olika resultat för olika användare. Hos mig utlöser den en rejäl badbollsorgie...

Logiken uteblir som vanligt...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-13 17:07

När jag går in på den där långa sidan står det bara att den inte kan hittas.

nixon: NazIce funkar in te alls för mig. Inget händer oavsett vad man trycker på.
Ändring: Det funkar om man skriver http:// innan adressen. Men man ser inte om den laddar så det är svårt att veta om det funkar.

Senast redigerat 2003-11-13 18:35
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-13 17:17

En sida som jag har problem med i Safari är www.hik.se klicka sedan på 'utbildning' och sen 'program och kurser'. Då krashar safari för mig.. nån annan som lyckas med det?
powermac g4 1.25ghz, panther 10.3.1, safari 1.1

Jo, det är lustigt att det ger så olika resultat, och att det inte verkar relatera till prestanda och ram. För mig laddade sidan ganska snabbt, och det gick att börja scrolla direkt, med lite seghet. Men när hela sidan var hemma avslutades Safari plötsligt. Samma sak händer ofta när jag laddar in en sida med en riktigt stor QuickTime-film. Enda sättet att se stora filmer är att spara ner dem på HD:n och öppna dem i QT.

1
Bevaka tråden