Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Videokonferans med iSpQ videochat

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker att köra en Videokonferans mellan två iMacar med Jaguar installerat. Philips och Logitech 4000 Webcam hade ingen programvara som funkade under X. Hittade USBWebCam på nätet och då hittade macen kameran. Hittade iSpQ videochat men vet inte om det är rätt program för mig, får inget konstant ljud. Det går att spela in en sekvens som man sedan sänder iväg men det verkar tungrott. Vet någon hur jag gör för att få ljud och bild i iSpQ, eller finns det något program som är bättre?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-01-14 15:34

för att få bild så ladda ner ioxprerts (tror dom heter så) drivers till webcamen funkade med min webcam iaf....

och för att få ljud, tja kör du med dom inbyggda micarna i webcamsen? (om de nu finns några...för jag har märkt att dom funkar bra till allt nästan...iaf i min logitech quickcam pro 3000)

Det var så det hette ioXeperts, USBWebCam tankade jag ner från ioxperts.com. Bild får jag men den verkar lite darrig, ibland är det bara svart i rutan. Så var det där med ljudet, någon?

Testa annars detta program:
Tidigare diskussion

/Thomas

1
Bevaka tråden