Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ren installation eller ej

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej vill kolla med er vad ni tycker:
Jag tillhör den skaran som tycker att det känns bäst med att formatera disken när tex 10.3 ska in. Visst man får ta backup installera program ställa in docken mm mm, men när det är gjort så vet man att allt är som det ska:)

Några synpunkter?

Provade att göra en anpassad installation 10.3 på en 1ghz G4:a med div språkstöd mm avstängda. Det blev 1,5 gb istället för 3gb som skulle in... Det tog ca 13min inkl formatering och omstart!

Känner du att du har ork och tid så är det bara att sätta igång. Nytt och fräscht är alltid bäst.

Instämmer med föregående talare, jag har säkerhetskopierat eller rättare sagt rensat bort det jag inte behöver spara.
Sedan har jag köpt en ny Lacie 160 Gb fwhd som jag tänker spara allt på.
Sedan blir det rent och fint för hela slanten... Problemet är bara att jag varken fått hårddisken eller panther än...
Allt annat är redan klart...
Men den som väntar på ngt gott !

• Medlem
  • Haparanda
  • 2003-11-15 19:38

Ren installation är alltid bäst. Sedan innehåller hem-katalogen för varje användare det mesta vad gäller inställningar, gamla mejl osv.

Jag bröt dock mot ovanstående råd själv och körde en uppgradering till 10.3 i fredags. Har ännu inte märkt av några problem.

1
Bevaka tråden