Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spökmail i Entourage (2001)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En arbetskamrat har råkat ut för ett spökmail i Entourage2001. Inboxen anger alltid att den har ett oläst mail. Någon som varit med om något liknande och vet hur man blir av med det?

Kan vara svårt att se ett oläst mail om det betraktas som "junk mail" av Entourage eftersom det då markeras i grått. Är dessutom datumen fel så kanske det hamnar långt ner bland övriga mail. Vad händer när han väljer "visa endast olästa mail"?

• Oregistrerad
  • 2002-05-14 15:01

Fick ett mail idag som var daterat 1904 och hamnade längst ner hos mig eftersom jag har sorterat i datum ordning. Kolla om det kanske kan vara en sådan grej?

Jens

• Oregistrerad
  • 2002-05-14 15:01

2min sen

Det finns en liten symbol som ser ut så här:

Med hjälp av den kan du sortera dina mejl så att alla olästa hamnar längst upp.

• Oregistrerad
  • 2002-05-14 21:07

Jag hade samma problem i Outlook Express. Ett mail låg alltid i utkorgen (när man tittade på mappöversikten) trots att den var tom. Problemet löstes dock genom att jag uppgraderade till Entourage X.

//Patrick

Tack för tipsen. De är dock redan provade, utan framgång (förutom det där med att uppgradera till Entourage X).

Vi har hittat "mailet" nu. Det är en tom rad i maillistan, och om man försöker radera det kraschar programmet. Det blir bara bättre... :rolleyes:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-15 12:34

Och så undrar folk fortfarande varför jag använder Eudora Pro...

• Oregistrerad
  • 2002-05-15 18:30

Bakåtsträvare där

Uppriktigt sagt så är Entourage faktiskt det bästa mailprogram jag testat under mina år. Det enda jag tycker den saknar är överblicksvyn som finns i Outlook för PC.

//Patrick

skift + äpple O visar bara olästa mail i Entourage v. X
I 2001 tror jag det var äpple + O

Jag skulle gärna vilja lagra alla mina nummer samt adressuppgifter som jag har i min mobil och ha möjligheten att redigera dessa enkelt och samtidigt ha en backup. Jag bara väntar på den dan när den blir stulen.........
Sist brakade sim kortet och 100 nr med namn som försvann, gånger x knapptryckningar på nallen.........suck och vilka var alla nummer, suck + suck........
Jag har en Siemens ME45 och via deras support fick jag svaret att deras mobiler aldrig varit kompatibla med mac, men på senare tid hade dom fått mycket klagomål och förfrågningar, så ev. skulle dom börja titta på det.....
Man fick även med någon datakabel som inte ens fungerade på en ca. 1 år gammal bärbar PC med både firewire och usb.......hmm.
Vad gör jag???
Richard

1
Bevaka tråden