Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har testat första numret av två av dom (Digitalfoto och Allt om digitalfoto) och ingen av dom var speciellt bra. Det kändes som "PC för alla" liksom. Inte direkt NollEtt.
Finns ingen digi-foto-tidning.
Ingen bra i alla fall.
Man får hålla tillgodo med de traditionella fototidningarna som omfattar både kemiskt foto och digitalt dito.
Skrevs ursprungligen av Roland Ok. Menar du typen av artiklar (urvalet), redaktionens kompetens, den grafiska formen eller ngt annat?
Framförallt är det innehållet. Det kändes som att tidningarna riktade sig på de helt novisa i första hand. Lite glättigt och lättsmält, men utan att säga så mycket egentligen. Och sen var dom hopplöst efter. En av tidningarna (Digitalfoto tror jag) hade ett med IXUS v3 i ett test samtidigt som IXUS 400 sålde för fullt.
Citat:
Skrevs ursprungligen av Mondo Hur många nummer kom det ut av NollEtt? Jag tyckte att den var lovande, men namnet, namnet!!! NollEtt var ju dödfött redan från början.
Ja inte var det många nummer i alla fall. Jag har alla hemma, kanske kan bli en raritet? (Sen tror jag knappast det var namnet som gjorde att den gick i graven.)
Tidningen Foto om har fotografiskt intresse och visst tekniskt intresse för hårdvaran, är man bara tekniskt intresserad av hårdvara ( kamera scanners skrivare mm. så utför tidningen Ljud & Bild avanserade tester.