Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tracker-signaturer avstängda

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har stängt av möjligheten att lägga in signaturer ifrån dana soft.com eftersom dom kan användas för att spåra vilka medlemmar som läser vilka nyheter osv.

Senast redigerat 2003-11-16 14:00

Har ni spärrat bilder totalt i signaturer? Har ni spärrat så att man inte kan lägga in externa bilder i sina inlägg?

Annars känns det här rätt så meningslöst.

Nä det har vi inte.

Vi stängde av bilder ifrån en speciell tjänst som har ett välutvecklat system för att spåra användare genom en speciell bildsignatur som man lägger in i inläggen.

Det den signaturen gör är att visa din IPadress, din domän (som dom räknar med är din ISP), ditt operativ och din webläsare.

Vilket är precis samma som vilken webserver som helst gör, skillnaden om jag lägger in den där signaturen eller min egna bild, som ligger på min egna webserver är att i det andra fallet (som ni inte spärrat) så har jag ju faktiskt tillgång till logfilerna och kan se vem som läser dom trådar där min signatur finns.

Sant, ska jag tolka det som att du tycker att jag ska stänga av alla möjligheter att lägga upp bilder?

Nej, men däremot att det inte ger så mycket att spärra danasoft signaturen. Visst, för folk som inte riktigt har koll så kan det väl vara skrämmande att se sin ipadress och sånt i signaturen på någon annans inlägg, men farligt på något sätt är det ju knappast..

1
Bevaka tråden