Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med MS Publisher..

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått underlag till ett jobb i MS Publisher. Har inte tillgång till någon PC med det programmet (om man nu kan kalla det ett program, usch!)
Tror att det ska gå att exportera till Word i Publisher.
Någon som har lust/möjlighet/tid att hjälpa mig med det?
Skicka ett PM.

Hupp! Är det ingen som sitter med Publisher i burken? Det är ju bra i så fall, eller jag menar det är ju tråkigt för jag behöver ju hjälp.

Hmmm......trots att du sågade det så får jag väl erkänna
att jag har det på min office2000-skiva. Jag kan installera det.
Skicka mig ett mail på adressen du fått privat.

// Danne

hehe, farsan sitter med publisher 2.0 när han skall göra sin lilla föreningstidning, funkar bra för hans behov och han orkar inte lära sig nått vettigare fastän mina ständiga påtryckningar..

tror dock inte hans tryckare tycker det funkar likabra med hans inklippade/klistrade annonser men det är en annan sak

Sist jag fick ett Publisher-dokument så drog jag in programmet i VPC. Det skulle bara skrivas ut i befintligt skick men inte ens PDF-export finns ju med i programmet om jag minns rätt. Än mindre printa till postscript. Eller också fanns det med men gick inte att destillera. Efter några timmars strul slutade det hela med att jag tog skärmklipp i VPC och gjorde om skiten i InDesign. Jag har tyvärr inte kvar den VPC-skivan men vet inte om det hjälpt i alla fall. Programmet är ju totalt oanvändbart.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2003-11-17 18:36

Finns en konverterare från Publisher dokument till Pagemaker 6.5 , men den finns nog bara till Windowsvarianten av PM. Dessutom kan det ge konstiga resultat ibland, provade den för länge sedan....

1
Bevaka tråden