Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej alla,
Jag köpte en PB17" i helgen och jag måste säga att det absolut är den trevligaste bärbara dator jag någonsin har varit i närheten av...
Det är bara en grej som stör mig, det är att batteri indikatorn i findern aldrig kommer upp i 100% när jag laddar,, den stannar vid 98-99%,,,, det är inget större problem men det är bara lite irriterande när man betalt dyra pengar för nått....
Är det någon som har upplevt samma problem??... vad kan man göra åt det?..
Genom att kalibrera batterimätaren kan du komma runt detta problem. Låt datorn stå på med batteridrift till den självmant går ned i vila då batteriet är tömt. Efter en ny laddning bör statusen nu komma upp i 100%.
För att spara på batterierna fungerar även batteriladdaren så att den påbörjar laddning först när batteriet har mindre än 95% laddning. På så sätt undviks små skadliga toppladdningar.
okej,,
en fråga bara,, vad menar du att köra batteri till datorn går i vila, menar du att jag ska köra HELT slut (0% )på batteriet och sen ladda upp det igen..
Skrevs ursprungligen av Fredric okej,,
en fråga bara,, vad menar du att köra batteri till datorn går i vila, menar du att jag ska köra HELT slut (0% )på batteriet och sen ladda upp det igen..
När man använder datorn med batteridrift så kommer det, som du säkert vet, en varning när batteriet snart är slut. Den säger något om att det är dags att ansluta datorn till elnätet annars går datorn ner i vila. Om man ignorerar den varningen och fortsätter att använda datorn tills den går ner i vila och därefter ansluter till elnätet, så kalibreras batteriet om. Skulle tro att hekr hade detta i åtanke. Att helt tömma batteriet är inte att rekommendera har jag läst någonstans här på forumet.
Det är svårt att vara helt tydlig när man skriver råd, helt klart. Då datorn sätts i vila "i lagom tid" innan batteriet är HELT tömt är det dock relativt svårt att tömma det helt.
Det kanske kan tyckas vara irriterande med en batterimätare som endast visar 99% men i praktiken är detta en visuell fråga - batteriet är i själva verket fulladdat.