Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

digitalkamera under 5 000 klassen

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänker unna mig själv med en digital kamera lagom till jul:0) Har varit sugen bra länge, men ekonomin har varit torr.

Skulle behöva lite förslag till en digital kamera under 5 000 kronos klassen.

Har haft ögonen på Canons IXUS v3 ett tag nu, men vill gärna ha förslag till bättre alternativ.

Klart så hade jag hellre velat ha en en Canon 300e....men. Det lär inte hända i år i alla fall.

Kan någon föreslå nåt?

Canon A80 ?

Jag har haft min Olympus C-50 i snart ett år och den har fungerat väldigt bra. Men nu finns det ju flera modeller som är mindre och smidigare så jag hade nog valt en IXUS 400 för ca 4800:- om jag skulle köpt en kamera i 5' kr-klassen.

  • Medlem
  • 2003-11-19 10:10
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-11-19 10:15

Håller med LeBigMAC. Jag skulle också välja en IXUS 400 om jag skulle byta kamera nu. Min dotter har en sådan och den tar fantastiska bilder plus att den är så SNYGG.

Tack för era förslag...
Nu står det mellan A80 och Ixus 400.

A80 har en "flipp" LCD skärm som är ett STORT plus.

Men Ixus 400 verkar vara en ruggigt bra digital kamera enligt många.

Får se vad det blir. Står i alla fall mellan dessa två:0)

Tack igen!

Citat:

Skrevs ursprungligen av acomblue
Har haft ögonen på Canons IXUS v3 ett tag nu, men vill gärna ha förslag till bättre alternativ.

Varför den gamla IXUS v3 istället för IXUS 400 som är mycket bättre, funnits i mer än ett halvår och kostar under 5000 kr?

Men skriv hellre i tråden som Baron länkade, det är onödigt med en ny tråd om exakt samma sak.

Citat:

Skrevs ursprungligen av acomblue
Tack för era förslag...
Nu står det mellan A80 och Ixus 400.

A80 har en "flipp" LCD skärm som är ett STORT plus.

Men Ixus 400 verkar vara en ruggigt bra digital kamera enligt många.

Har de inte samma CCD? I så fall är de lika ruggigt bra. Specarna är extremt lika, så jag skulle tro att det är samma grejer inuti.

Då blir frågan bara: liten plattis som ryms i skjortficka, eller nätt lite bulligare sak som kräver aningen större fickor men ligger fint i handen? Behagligt val, för jag tror du kommer att gilla vilken du än köper.

Jag har en IXUS 400 som extrakamera, jag är mycket nöjd med den.
Hög kvalitetskänsla och mycket bra bildfiler.
Den är i alla fall min rekomendation.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-20 11:27

Ixus 400 är mycket bra, men Sony Cybershot DSC-V1 är ännu bättre och bara lite större. Numera kan den köpas för låga 5251 kr.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ingemar Ragnemalm
Har de inte samma CCD? I så fall är de lika ruggigt bra. Specarna är extremt lika, så jag skulle tro att det är samma grejer inuti.

Då blir frågan bara: liten plattis som ryms i skjortficka, eller nätt lite bulligare sak som kräver aningen större fickor men ligger fint i handen? Behagligt val, för jag tror du kommer att gilla vilken du än köper.

Har inte a80 bättre objektiv än ixus400? Dessutom finns det fler tillbehör till a serien om man nu är intresserad av det.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-11-20 19:46

Ixus i, verkar trevlig, lite för liten kanske, men många pixlar

Citat:

Skrevs ursprungligen av Lizardman
Har inte a80 bättre objektiv än ixus400? Dessutom finns det fler tillbehör till a serien om man nu är intresserad av det.

Oh ja. Och vändbar skärm på det. Jag ville bara vara lite snäll mot Ixusen och inte rada upp A80's betydligt flera fördelar. (För det är inte antalet fördelar som gäller utan vilka som är viktigast för den som köper!)

Det finns ju fler alternativ. Varför inte titta på Minolta Dimage Z1? Väl tilltagen zoom, snabb autofokus och så har den blixtsko, vilket få konkurrenter har. Visst, den har "bara" 3 megapixel, men ska du inte göra jätteförstoringar är det inte avgörande. Lite udda design har den, och det är inte en kamera för bröstfickan.

1
Bevaka tråden