Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det går inte att starta stavning (Word 98)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Får upp dialogrutan "Det går inte att starta stavning" när jag ska rättstava i Word 98 på macOS 9. Har installerat om med en komplett installation av Office 98 utan resultat. Den verkar hitta ordlistorna men det funkar ändå inte. Har någon en lösning på detta? Jag vill inte installera om hela datorn.:(

Flytta ut hela Office mappen från Program-mappen. Det går inte att ha parantes () i ett mappnamn, som programmappen har för att office skall funka med rättstavningen.

Officemappen har alltid legat direkt under hårddisken, jag trodde också det var det som var problemet.
Hursomhelst verkar det ha löst sig. Jag plockde ut lite Word-programinställningar och startade om så funkar det. Beats me...:confused:

Jag har exakt samma fel på en burk med 9.2.2 och Word 98. Vilka inställningsfiler ska man slänga egentligen? (Det känns som att programinställningarna svämmar över av filer som kan ha något med Word att göra fast man vet inte. MS hit och Office dit...)

Jag hade mappen i "Applications (Mac OS 9)" tidigare men det funkar inte när jag dragit ut den till rotnivå heller. Behöver jag göra någonting för att det ska börja fungera, om det nu är det som är problemet?

Dessutom har jag samma fel som visar sig på exakt samma sätt i Word vX på Panther på min egen burk. Väldigt märkligt. Är det någon som har något tips om detta?

Finns det någon som har varit med om något liknande och lyckats lösa det? Snälla!

1
Bevaka tråden