Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Keynote

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag läser på Cnet News http://news.com.com/2100-1040-981729.html att det tydligen är många i USA som haft problem med Keynote. Är det någon av er som drabbats av detta?

• Medlem
  • Höganäs
  • 2003-01-23 10:50

Har förstått att många problem uppkommer när man kopplar in extra skärm/projektor utan att stänga ned Keynote först för att sedan starta om det.
(Normalt kopplar man ju in Extra skärm/projektor med datorn i vila, utan att stänga av sina program).

Har själv ingen erfarenhet av detta, ännu.

Många klagar också på att det saknas smidig funktion att navigera till en specifik slide under presentationerna.
Vet inte om det är enklare när man använder bildskärmsdubblering istället för spegling.

Tycker annars programmet verkar toppen. Det går otroligt snabbt (jämfört med PowerPoint) att göra snygga presentationer. Den automatiska "centreringsfunktionen" mellan objekten är suverän, liksom de lättåtkomliga inställningarna för de olika objekten.
Har jag hört

Tycker det verkar vara en mycket lovande version 1!

[ 23. Januari 2003, 10:50: Meddelandet ändrat av: Micke F ]

Jag ser nu på http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61858 att Apple tror sig vara mysteriet på spåret. Så här står det: TOPIC
Keynote 1.0 may stop responding or unexpectedly quit during a slide show presentation.
Symptom
Keynote stops responding or unexpectedly quits during a slide show presentation.
Products affected
Keynote 1.0
Mac OS X 10.2.3
ATI video graphics processor
This issue has been reported most often when using 500 MHz iBook computers with Mac OS X10.2.3, but other models may be affected.
Solution
Apple is aware of this behavior, and is investigating possible solutions. This issue has not been reported when using Keynote 1.0 with Mac OS X 10.2 through 10.2.2.

• Oregistrerad
  • 2003-01-23 11:07

Framför allt så är det den optiska kvaliten på presentationen som imponerar. Nu behöver man inte längre ta till Director för enklare presentatikoner.

Jag har suttit och prövat mig fram i Keynote under en vecka nu och kan bara konstatera att det är enkelt och snabbt. Man får däremot lägga lite mer krut på den importerade grafiken. Annars skämmer man ju resten av materialet.
I Powerpoint var aldrig det någon diskussion. Man visste helt enkelt att det inte gick att göra bättre.

Exporterade Quicktime blir förvånansbra bra. Både kvalitetsmässigt och funktionsmässigt. PDF:erna blir dock groteskt stora. PDFCompress är ett välbehövligt hjälpmedel. Powerpoint-exporten fungerar, men man får gå igenom sidorna på nytt. Övergångar blir inte riktigt likadana, så det blir byte till standardfunktioner i PPT för att fason på det hela.

Det var ju synd.

1
Bevaka tråden