Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför snurrar inte skärmen?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-20 20:38

När jag byter användare i Panther?

Du kanske har en för gammal mac vars grafikkort inte stödjer Quartz Extreme som krävs för 3D-effekten,

• Oregistrerad
  • 2003-11-20 20:49

Panter prioriterar tiden det tar framför effekten så på långsamare grafikkort så snurrar det osnyggt eller inte alls...

Undrar jag också eftersom samma effekt i Keynote funkar fint.

Hursomhelst, för mig beror det på att min iBook inte stödjer Quartz Extreme förmodar jag.

• Oregistrerad
  • 2003-11-20 20:52

Samma vid Exposé oxå i konsekvensens namn, väl?

• Medlem
  • International user
  • 2003-11-20 21:03

Exposé funkade med mitt ATI Rage 128 kort i G4:an vilket ej hade Quartz Extreme stöd. Användarsnurr fungerade ej.

• Oregistrerad
  • 2003-11-20 21:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Exposé funkade med mitt ATI Rage 128 kort i G4:an vilket ej hade Quartz Extreme stöd.

Aminerade det snyggt? Eller rack det till bara?

Jag såg inte effekten på min burk heller, i 1600x1200 som jag kör vanligtvis, men i lägre upplösningar funkar det.

Första gången jag skiftar till annan användare så orkar inte min ibook ( 700 med 16 mb grafik). Men det snurrar faktiskt så där läckert när jag väljer tillbaka.

Vad jag har märkt så verkar det krävas samma upplösning, bitdjup och refresh rate för att effekten skall funka.

Testa att sätta alla användare till samma.

Min PB 17" snurrar på skiten när den bara har sin egen skärm att driva.
När den är inkopplad på en CinemaDisplay gör den inte det om båda skärmarna är igång. Om locket är på på PBn så snurrar den på den andra skärmen.
En skitdator, eller hur?

• Medlem
  • International user
  • 2003-11-20 22:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Aminerade det snyggt? Eller rack det till bara?

Jajjamensan. Den animerade det snyggt och så utan hack eller grejer. Såg ungefär likadant ut som på min 2x2G5.

Men på G5:an piper det mycket ljudligt från PSU:n när man använder exposé så den tar hem första pris. *pliiiiiiir*

Härligt med lite ljudeffekter till Quarz Extreme.

Senast redigerat 2003-11-20 22:54
  • Oregistrerad
  • 2003-11-20 22:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
När den är inkopplad på en CinemaDisplay gör den inte det om båda skärmarna är igång. Om locket är på på PBn så snurrar den på den andra skärmen.
En skitdator, eller hur?

Skitdator!

Kasta den!

Till mig!

• Oregistrerad
  • 2003-11-21 10:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Exposé funkade med mitt ATI Rage 128 kort i G4:an vilket ej hade Quartz Extreme stöd. Användarsnurr fungerade ej.

Precis samma här. Alltså att fönstrena zoomar i exposé.
Ja ja. Man kan väl leva utan snurr, men det är ju sånt som får människor att tycka att "Pelles dator är så rolig".

Gäller det även om man har TV-out ikopplad?

krevs ursprungligen av Nurell
En skitdator, eller hur?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ola Hansen
Skitdator!

Kasta den!

Till mig!

jupp. skit!

annars kan du ju byta jämnt mot min eMac, Nurell...

• Medlem
  • San Francisco
  • 2003-11-21 18:54

snurrar inte på min PB 1Ghz......är inte det lite konstigt?

Snurrade bra på Panther beta men inte nu...

• Medlem
  • International user
  • 2003-11-21 19:04

Och då har du ställt in samma upplösning osv. för de båda användarnas skrivbord?

Vad har du för grafikkort i PBn? Borde väl vara QE stöd?

Apple kan ju ha satt en högre ribba för dessa funktioner i bygge 7B85 än i de tidigare betorna (som jag antar att du syftar på).

• Medlem
  • 2003-11-21 19:28

k, då gick det upp ett ljus... det är troligen därför jag har TV-out som skärmen inte snurrar. måste testa att koppla ur tv-out.. men inte nu, känns inte sådär jätteviktigt...

• Medlem
  • 2003-11-22 14:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Gäller det även om man har TV-out ikopplad?

Jepp, slå av TV-out så snurrar skärmhelvetet..

1
Bevaka tråden