Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blåvit G3a strular

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en blåvit G3/400 som fungerat bra..

men så tänkte jag installera OS X på den och då läste jag att man behövde uppdatera firmware på ev U2 kort i datorn, vilket jag då givetvis hade..

Efter uppdateringen så började datorn strula rätt bra.. nu startar den inte längre..

har dragit ut u2 kortet, kopplat loss div hårddiskar etc.. den enda cd datorn startar med är f n den som följde med datorn med OS 8.6 på..inget annat..

så sjukt så ja saknar ord..

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jürgen:
Har en blåvit G3/400 som fungerat bra..

men så tänkte jag installera OS X på den och då läste jag att man behövde uppdatera firmware på ev U2 kort i datorn, vilket jag då givetvis hade..

Efter uppdateringen så började datorn strula rätt bra.. nu startar den inte längre..

har dragit ut u2 kortet, kopplat loss div hårddiskar etc.. den enda cd datorn startar med är f n den som följde med datorn med OS 8.6 på..inget annat..

så sjukt så ja saknar ord..

Funkade det att installera Mac OS X på G3:an utan att uppdatera firmware?

Precis just nu kommer jag inte ihåg i vilken ordning allt skedde.. men ja hade OS X installerad på datorn iaf, o sen kraschade den hårt efter att ja hade skapat en ny användare som fick logga in..

vid omstart så sluta den o starta upp ..

även om man sliter ut u2 kortet..

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jürgen:
Precis just nu kommer jag inte ihåg i vilken ordning allt skedde.. men ja hade OS X installerad på datorn iaf, o sen kraschade den hårt efter att ja hade skapat en ny användare som fick logga in..

vid omstart så sluta den o starta upp ..

även om man sliter ut u2 kortet..

Zappat PRAM? Nollställt moderkortet? Testat använda ett annat U2W SCSI-kort?

Provat att starta med lite olika hårddiskar/CD-ROM, etc?

Vägrar den starta "idag"?

typ allt det ja.. o svaret är fortfarande.. den muppar vid uppstart..

du kan komma o titta på den nån dag själv du carl johan

Citat:

Har en blåvit G3/400 som fungerat bra..
den enda cd datorn startar med är f n den som följde med datorn med OS 8.6 på..inget annat.[/B]

Jag har fixat en G3/400 med nästan samma problem. Eftersom den startar med cd är väl hd:n pajad. Kan du köra en hd-fix (typ norton) när du startat med CD?

1
Bevaka tråden