Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrivarproblem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2001-05-21 22:39

Försöker skriva ut ett Worddokument som ursprungligen är skapat i en PC. Kom via mail och ser helt OK ut på skärmen, men vid utskrift funkar inte åäö.
Det hjälper inte heller med att skapa ett nytt dokument och klippa och klistra...samma resultat. Vad kan det bero på?

Jag har varit med dom det problemet. Jag bytte typsnitt och - Eureka! det fungerade!

Detta är ett problem med typsnitten Arial + Times New Roman, när man skriver ut från Word på Postscript-skrivare.
Microsoft har rättat till denna bugg i typsnitten, men jag vet inte om de uppdaterade versionerna kom med i Office 2001 update.
Här kan man i alla fall ladda ner de uppdaterade typsnitten:

http://www.microsoft.com/mac/download/office2001/fontsupdate.asp

Du kan också komma runt detta genom att då du väljer skriv ut, välj typsnittsinställningar, klicka för "Format som föredras True Type" klicka också för "Ladda alltid ner typsnitt som behövs"
Efter detta kan du klicka på spara inställningar, så behöver du inte göra om det.

• Medlem
  • 2001-05-23 19:56

Tack för alla fina tips, hoppas jag iaf :), ska prova det så snart jag kommer åt...grejorna finns inte hemma på min burk.

Vilken service Kan bara instämma i Nobbes senaste inlägg, tack!

1
Bevaka tråden