Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Okipage 8wLite Mac funkar inte med 10.3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-23 08:41

Hej,
Jag har precis uppdaterar 10.2.8 till 10.3. min skrivare Okipage 8wLite Mac slutat att fungara. Under skrivaställningar via USB ser jag skrivaren med en frågetecken och där också står drivrutiner är inte installerat. jag har ominstallerat drivrutiner 3 ggr men får samma svar. Jag ringt till Oki.se men får inga svar inte heller via epost.
Är det någon som vet hur man fixar detta.
Tacksam för svar.

Prova med att köra Print Aid

I värsta fall kan man ju slänga in den fria Okipage-drivrutinen för CUPS, och alltså kringgå Print Center-gränssnittet. Det blir ju lite bökigare såklart, men eftersom utskriftssystemet i OS X egentligen bara är en helt vanlig CUPS (fast med ett ditklistrat Cocoa-gränssnitt) så borde det fungera bara fint.

Här hittar man drivrutinen och lite instruktioner för hur man går till väga:
http://www.linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Okidata-Okipage_8w

• Oregistrerad
  • 2003-11-23 14:21

Fick samma problem häromdagen, sökte här på forumet och hittade info i en annan tråd...

Mailade också oki support som svarade inom 12h.
Finns en ny drivrutinen under utveckling som kommer att läggas ut på oki's hemsida så snart den är klar.

Fick en beta-version av drivrutinen (både av oki och en annan 99mac-medlem) som verkar fungera ok.

Skicka pm om du vill att jag ska maila den (650 K).

1
Bevaka tråden