Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.3 & Exchange?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-27 15:20

Jag vill veta om det är ngn som kan berätta om Panther/mail.app har stöd för Exchange fullt ut. Har inte fått min låda med 10.3 än så jag kan inte testa. Än. Som sagt.

Så.. ni som vet, hur funkar det? Om det funkar. Och om det nu funkar, vad kör ni för verre på Exchange? Vore smutt att (äntligen) få slippa låna min polares SMTP-server för att kunna skicka mejl på jobbet...

Och näe, Entourage funkade inte alls speciellt bra när jag provade att posta grejer via Exchange. So there.

Panther's Exchangestöd fungerade bra tycker jag. Jag kunde ta emot och skicka mail. Hur enkelt som helst.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-27 16:34

Kanon! Återstår att se hur mycket joxande det blir med versionsnummer på exchangeservern, it-nazis oförstånd rörande finurliga frågeställningar etcetera.

Men jag hoppas att allt blir saligt trivsamt.

Stödet i mail för exchange är inget annat än imap för att hämta och smtp för att skicka dock så kan den fråga en exchange server efter konfigurerings uppgifterna om man har konto namn och namn på exchange server - mao inga publika mappar eller adressböcker eller mapi stöd - inget man inte kunnat göra manuellt tidigare

/Johanw

Ser ut som man får fortsätta att köra Outlook i Classic ännu ett tag… suck

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-15 11:29

Exchange stodet funkar hur bra som helst nu nar jag testar med
en 10.3.1 installation. Public Folders ser bra ut, samt mailen och allt.
Men hur far man adressbockerna att funka?

// kimmo

Det får du inte då mail inte har mapi stöd utan endast imap och dessutom så kan du inte använda public folders som dom e tänkta eller din egen kalender utan endast dina mail mappar då de är det enda utseende som finns i mail

mao det är inget skillnad mellan 10.2 o10.3 vad det gäller mail o exchange - det enda är att det finns ett autokonfig läge för imap (outlook pc använder mapi där även servern kan kontakta klienten)

/Johanw

1
Bevaka tråden