Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa VLC innehåller Mozilla plugin

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nästa release av den excellenta mediaspelaren VLC Media Player kommer att innehålla en exprimentell plugin för Mozilla (Firebird, Mozilla).

Detta innebär att man äntligen kan få ett vettigt videostöd i en plugin. VLC klarar i princip nästan av ALLA codecs som Quicktime stödjer. Inklusive Sorenson Video 3.x. Men givetvis mer därtill. MPEG2, MPEG4 (inklusive AAC+ SBR, ISO, DivX, Xvid, 3ivX etc etc), Windows Media, Real och massor av andra codecs.

Dessutom så är gränsittet omgjort med hjälp av svensken Max Rudberg som är en av de främsta temamakarna på OS X scenen.

Så, när den kommer kan jag inte sia om. Men det lär inte dröja allt för länge.

• Oregistrerad
  • 2003-11-18 07:27

Ok låter riktigt intressant måste jag säga.
VLC är helt klart den bästa spelaren för både mac och (sorry om jag skitar ner 99:an) pc.

Det enda problemet jag har haft med VLC var när jag skulle försöka stömma film från min fil server vilket inte funkade alls. Eller jo det gjorde det men bara med Qucktime. Och om vi säger så här så är VLC bra mycket bättre! Nu har jag dock kommit på vad som var felet och det var helt enkelt att serven inte orkade med att strömma AVI med VLC. Fråga mig inte varför men det funkade bara inte. MPG och andra format gick bra men inte just AVI. Ja skit samma.

Synd att dom inte bygger in det i safari det hade verkligen varit juste.

Ska oxå bli kul att få se set nya gränsnittet.
På ett sätt så fattar jag inte varför dom inte har gjort något liknade iTunes, jag menar det skulle verkligen vara perfekt!
tänk att kunna söka sina filmer direkt oj oj vad fint.

Eller tja varför bygger inte Apple helt enkelt iTunes och Qucktime till ett och samma program?

AVI är inte gjort för att streamas. Det går, men det är inte gjort för det. Det är däremot .MP4, .MOV, ASF o.s.v

Jag håller med dig om att Apple borde ha EN mediaspelare. Nu har man -> Quicktime Player, iTunes, DVD Player.. Vilket känns osmidigt upplagt.

Gränsnittet för nya VLC kommer att se ut ungefär så här:

Senast redigerat 2003-11-18 08:14
  • Oregistrerad
  • 2003-11-18 08:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
AVI är inte gjort för att streamas. Det går, men det är inte gjort för det. Det är däremot .MP4, .MOV, ASF o.s.v

Jag håller med dig om att Apple borde ha EN mediaspelare. Nu har man -> Quicktime Player, iTunes, DVD Player.. Vilket känns osmidigt upplagt.

Gränsnittet kommer att se ut ungefär så här:

Det är säkert möjligt att just avi inte är gjord för det. Men det hjälps inte när jag provat men en snabbare server har det funkat bra. så det verkar vara min som är för slö helt enkelt.
det ska dock sägas att det är juh bara en PII 350 mhz så det är klart.

Ja precis Apple borde verkligen göra en komplett media spelare.
Och som sagt varför inte göra den som iTunes ser ut idag???

Iaf bilden du visate upp ser inte alls tokig ut.

Fråga, kan det inte vara ett taktiskt försök av Apple att försöka undvika konflikter mellan program/funktioner att separera olika användningsområden till olika program ?

Men som sagt, VLV är ett ultimat verkyg att öppna allt det som inget annat öppnar, med andra ord använder jag den jämt...

Citat:

Skrevs ursprungligen av frasseman
Fråga, kan det inte vara ett taktiskt försök av Apple att försöka undvika konflikter mellan program/funktioner att separera olika användningsområden till olika program ?

Kanske. Men jag tycker det är mer förvirrande att ha fyrtio olika program för att göra en gemensam sak. Att spela upp digitala medier.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-18 16:19

Textningsfunktionen för svenska funkar dock inte så bra i VLC . Därför håller jag mig till Mplayer.

Det här med webbläsarplugins... Kör alla webbläsare (under Mac OS X) med samma typ av plugins? Netscape/Mozilla? Det jag fiskar efter är egentligen om Safari får VLC-pluginen på köpet eller inte. Vore onekligen mycket trevligt om så var fallet

Vill samtidigt passa på att tacka Christopher för de små QuickTime-nyheterna som dyker upp lite då och då. Mycket trevligt!

Jag har över huvud taget inte lyckats aktivera den mer än någon enstaka gång - helt sjukt vad ointuitivt gömd den är!

Föredrar MPlayer eftersmo jag kan hitta textningsfunktionen i den

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-19 14:10

Hur laddar ni texter i M-Player? Jag hittar inte den funktionen. Kanske är jag helt blind?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pentry
Hur laddar ni texter i M-Player? Jag hittar inte den funktionen. Kanske är jag helt blind?

Släpp en film i playlisten, ta sen "info"...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-22 11:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Släpp en film i playlisten, ta sen "info"...

Thanx man!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-23 22:14

Fast det blir miffiga tecken istället för åäö. Hur grejar jag det?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-23 22:17

Jaha, iso 88 59-1

En testversion av nästa VLC ligger uppe på:
http://www.videolan.org/pub/testing/vlc-0.7.0-test1/macosx/vlc-0.7.0-test1.dmg

Tänk på att den innehåller buggar, och en del saker som inte fungerar.

1
Bevaka tråden