Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari-strul

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-01-26 23:58

vet någon varför i övrigt suveräna Safari fungerar så dåligt på vissa sajter, där annars andra browsers tuffar på, jobbar på mailsiten home.se och får aldrig upp väsentlig information. Har försökt med home.se-supporten, men hittills inget svar. Kan någon något om Safari som stöder mitt problem?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-27 00:04
Citat:

citera: vet någon varför i övrigt suveräna Safari fungerar så dåligt på vissa sajter, där annars andra browsers tuffar på

Kan det bero på att Safari fortfarande är på betastadiet?

Jag kollar min home.se via Entourage men gjorde ett besök för att kolla läget. Hemsidan laddas ju ok men det var inte mycket som funkade med deras Java-popup för mail. Jag skickade en bugg-rapport till Apple.

Ang Safari.. Ok lite OT..

http://dot.kde.org/1041971213/

Så kör jag Flamewar Lite med nån som heter Mike Hearn från WINE gruppen.

[ 27. Januari 2003, 00:59: Meddelandet ändrat av: Christopher Anderton ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Anders Täpp:
Jag kollar min home.se via Entourage men gjorde ett besök för att kolla läget. Hemsidan laddas ju ok men det var inte mycket som funkade med deras Java-popup för mail. Jag skickade en bugg-rapport till Apple.

Provade du att byta user agent? Hur är javastödet i Safari, förresten? Finns det något papper om detta någonstans så även icke-programmerare förstår?

Nån mer än jag som upptäckt att Safari läcker minne som ett såll?
Fick en varningsruta nyss som sa att jag höll på att få slut på hårddiskutrymme och borde stänga ner lite program. Såg att jag inte hade mindre än 19 swapfiler. En närmare koll visade att Safari tuggat i sig inte mindre än 1.79 GB (!).
Första gången som 1.5 GB swappartition inte varit tillräckligt.

För den som undrar, starta om Safari räcker.

1
Bevaka tråden