Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

dhcp med telia adsl

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2001-05-26 14:16

hej,
jag har sånt telia adsl och jag har lite problem med att få dhcp inställningar från modemet. Det verkar funka bra med de opentransport extensions som följer med macos 8.6.
Men nu är det så att jag har en gammal lc3 med system 7.5.3, och den får ingen ip från modemet via dhcp. Jag kör med open transport 1.1.2 på den.
Är det någon som vet har man ska göra för få det att funka, dhcp borde ju fungera...?

Citat:

Skapades ursprungligen av: arvid:
hej,
jag har sånt telia adsl och jag har lite problem med att få dhcp inställningar från modemet. Det verkar funka bra med de opentransport extensions som följer med macos 8.6.
Men nu är det så att jag har en gammal lc3 med system 7.5.3, och den får ingen ip från modemet via dhcp. Jag kör med open transport 1.1.2 på den.
Är det någon som vet har man ska göra för få det att funka, dhcp borde ju fungera...?

Det är problem med äldre versioner av OT och DHCP. Därför har Telia garderat sig och angett Mac OS 9 som krav. Men visst fungerar det med äldre versioner oxå. Själv har jag konfigurerat en gateway med Quadra 700 och Mac OS 8.1 som plattform. OT 1.3 är vad som gäller då. Problemet för dig är att du inte kan installera OS 8 på din burk. Tror inte det funkar med nyare OT än den du har i Mac OS 7.x.x system

  • Medlem
  • 2001-05-26 23:00

funkar bra nu... kör med 7.5.5, och nya tcp/ip inställningar.

1
Bevaka tråden