Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa "utilities"-programmet?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-25 15:22

Vilket/vilka är ert favoritprogram i kategorin "utilities". Kanske små hacks, kontrollpaneler, gui-tillägg osv.

Tänkte att det skulle bli en lista med nya programtips

Mina favoritprogram är nog CandyBar och SuperCal
... fyll på!

Kunvert för att omvandla PDF -> JPG.

• Oregistrerad
  • 2003-11-25 16:15

Pixadex. Laddas ner på samma sida som Candybar och är ett sorteringsprogram för iconer. Bara att söka i dom kataloger man gjort och droppa på rätt icon i candybar. Neat...

Allt från Unsanity.org ungefär. ShapeShifter, Shadow killer, Cee Pee You m.m.

Letar själv efter ett hacka-dock-program som ger mellanrum och separators där man själv vill i docken.. genomskinliga ikoner har jag redan, behöver några med streck bara.

• Medlem
  • International user
  • 2003-11-25 16:33

Jag håller med föregående talare. Ett program som hackar dockan på riktigt. Jag kunna göra likadana avdelare som den mellan programmen/papperskorgen. Utan att kladda med obefintliga ikoner, eller ikoner med ett vertikalt streck.

En widget till Konfabulator som heter WhatTuneski (Tror jag det var), display och kontroll för iTunes.

Jag vill ha ett program som "låser" dockan för min dotter på 4 år har en benägenhet att "poffa" bort alla program som ligger där...

• Medlem
  • Karlstad
  • 2003-11-25 17:49

System Optimizer X
En jädrans skjuts på maskineriet blir det...

• Medlem
  • Mark
  • 2003-11-25 18:38

CodeTek VirtualDesktop börjar bli en vana. Fast det tar bort finessen med Exposé

• Medlem
  • Linköping
  • 2003-11-25 22:11

uControl för att få "scrollhjul" på trackpaden och mappa om Caps Lock,

samt oumbärliga LaunchBar för att starta/switcha program.

o11e

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-25 22:25

Mac ICX för att inte kopplas ner från Comhem Internet Cable och för att slippa inloggningssidan.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2003-11-25 23:16

SideTrack för att få scroll i båda leden på styrplattan. Klarar mig inte utan det längre!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
Mac ICX för att inte kopplas ner från Comhem Internet Cable och för att slippa inloggningssidan.

Håller med.

• Oregistrerad
  • 2003-11-25 23:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje

Håller också med! (Telia ADSL)

1
Bevaka tråden