Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DV-kamera som loop thru för hårddiskinspelning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett antal analoga videoband som jag vill köra in i Macen för att sen bränna DVD. Om jag har en dv-kamera med analog in och dv ut, kan man då exmpelvis koppla en VCR till kamerans analog in och direkt spela in på hårddisk via kamerans dv ut (firewire), redigera och bränna. Eller måste man först spela in på dv-band och sen köra in på hårddisken?

Senast redigerat 2003-11-19 11:39

Det borde gå bra om dv-kameran klarar av att loppa igenom signalen. Men koppla Dv-kamerans dv ut till din dator.

//joakim

Det ska funka. Ibland måste man göra en inställning i kameran. Det brukar heta "EE out" eller DV THRU" eller nåt sånt. Det är för att kameran ska veta att den ska släppa ut DV-signalen direkt från analogporten.

  • Medlem
  • 2003-11-27 15:37

Det funkar bra, jag gjorde det för några veckor sedan med en Sony PC120 bara o göra en inställning på kameran o köra igång, den digitaliserar i realtid, dvs. du slipper spela in på DV-bandet först. Jag tog video både från Video8 & Hi8-band via en äldre videokamera och SVHS-kabel (blev riktigt ok kvalla från Hi8-banden faktiskt), samt från en vanlig VHS-bandspelare med en kompositkabel.

Lyckades fylla min nyinköpta 200giggare till iMacen på en helg

Nu är alla gamla egenfilmade-filmer räddade till DVD iaf.

1
Bevaka tråden