Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Saknar typsnitt

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-11-28 21:29

Hej!

Har precis installerat Panther (10.3.1) på en PB 12, 867 och intrycket så här långt är mycket positivt. Jag körde senast 10.2.8 och valde att göra en ren, anpassad installation av Panther. Tog inte med en massa onödiga språk t.ex. Nu saknar jag ett typsnitt som jag använt en del tidigare. Är rätt säker på att det heter "Textile". Hittar det inte på Panther-skivorna och inte på Office-skivan. Följde det med Jaguar? Vet inte var jag kan ha hittat det annars. Om det följde med Jaguar, kan jag då installera det från den gamla Jaguarskivan?

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-11-29 12:52

Har läst på lite och "Textile" verkar vara ett Apple-typsnitt som inte följer med Panther - rätta mig gärna om jag har fel! Jaguar (10.2.3) följde med datorn och frågan är alltså om jag kan få över enbart "Textile" till min PB.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-11-29 15:21

Nu är jag glad igen! Det slog mig att "Textile" ju ligger på hustruns dasslock (9.2.2), så jag kopierade det där och flyttade över till min PB. Installerade sedan med hjälp av Typsnittsboken och allt tycks fungera.

Men jag förstår inte varför jag inte hittar typsnittet på Jaguarskivan som följde med datorn.

1
Bevaka tråden