Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Segt 9.2

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-06 21:30

Vi har kört Mac OS 9.2 på två raka iBook (500 samt 900 Mhz) och på det hela taget har det fungerat bra. Men det är apslött från det att vi får upp skrivbordet (och hårddiskikonen) tills dess att övriga ikoner visas. Just i det läget är det skitslött. Några tips?

Har även till och från haft problem med att USB-musen inte fungerar efter uppstart, och att man måste dra ut den och sätta in den igen för att det ska fungera. Är det musprogramvaran eller specifikt USB-tillägg som felar?

• Oregistrerad
  • 2003-11-06 21:42

Om du inte kör dom i närverk, kolla så att skivdelning och apple share är avstängt, det brukar ta tid när burken söker efter andra burkar om detta är på

F

På min version av 9.2 är det "Apple cd/dvd driver" (tillägg) som orsakar slöheten. Försök byta ut den mot en äldre version.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-09 20:56

Ibland kan tillägget för Zip-driven slöa ned Mac OS 9.2

• Oregistrerad
  • 2003-11-10 13:47

Hmm, tack för tipsen. Skrivbordet var det inte, ska prova att fimpa lite CD/DVD/Zip tillägg.

Tror att all fildelning/appleshare är avslaget, men ska kolla för säkerhets skull.

Följdfråga: Vid uppstart fungerar inte musen (Logitech wheel mouse), trots att Mouseware (senaste) är installerat. Måste dra ut och sätta i kontakten för att den ska fungera. Vad kan det bero på?

• Oregistrerad
  • 2003-11-11 20:59

Är det möjligen någon som sitter på Apple CD/DVD drivrutin 1.4.4 och som kan skicka enbart den till mig?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Thomas Weigle
Har även till och från haft problem med att USB-musen inte fungerar efter uppstart, och att man måste dra ut den och sätta in den igen för att det ska fungera. Är det musprogramvaran eller specifikt USB-tillägg som felar?

AAh, så det är inte bara jag som har strul med möss.... Det skumma är, att äppelmösset funkar i port 1 men om man kopplar den i port 2 så måste jag typ ha en printer i port 1 för att det ska rulla på.

har en ibook500

kolla även:

http://www.macnn.com/news/18438&startNumber=10

....

1
Bevaka tråden