Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Word under X

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-21 20:54

Sitter med min bruk ifrån jobb och tänkte använda Word. Öppnar en fil både ifrån skrivbordet och ifrån en annan disk... Båda gångerna avslutar sig word efter 5 sekunder.

Va fanken är det som sker???

• Oregistrerad
  • 2002-08-21 21:16

Du råkar inte ha en HP skrivare som är kopplad till den burken?

• Oregistrerad
  • 2002-08-21 21:58

nix ingen skrivare!

Svenskt office?

Det där är ett problem som kommer å går och jag har på olika sätt försökt isolera problemet - dock HELT utan framgång!!

Anders

Jag hade detta problem innan jag uppdaterade med SR1, hittas här om du inte lagt in den : Mircosoft

• Oregistrerad
  • 2002-08-22 12:46

Kört SR1. Kör svensk office.

Det skumma var om jag startade Entourage och Excell så funka det!

Jag har samma problem. Word, Excel och PowerPoint avslutar alla ett par ögonblick efter start.... Entourage fungerar... Har installerat SP1. Alla programmen har fungerat felfritt tidigare, men nu e det inte kul länge.

Följer nyfiket denna tråd och hoppas om inte annat att en formatering och 10.2 ska göra susen.

• Medlem
  • 2002-08-23 06:52

Sist jag såg det var det en grafiker med Suitcase 10.1.3 och en trasig font enablad. Ett enkelt test för att se om det är dina prefs filer, fonter etc är att skapa en ny användare och testa Office under den. Funkar det då är det bara att börja rensa.

Lukas har antagligen rätt i sitt antagande.
Kolla också typsnitten i 9an om du har den installerad. 9ans typsnitt påverkar, tyvärr också X.

• Oregistrerad
  • 2002-08-23 14:02

Nix. Har kollat och testat. har tom samma problem utan classic... :/ Men det kommer ju snart en ny office så då kanske man slipper de där buggarna!

Tänk på att typsnitten i MacOS 9 används av OS X-programmen, även om inte Classic är uppstartat.

1
Bevaka tråden