- Gäst
- Oregistrerad ●
- 2003-12-01 11:57
Jag beställde min lilla bok den 10/11 efter att ha funderat rätt mycket på vilken dator jag skulle köpa. Det första var att det skulle vara en bärbar och jag kollade runt på lite modeller och hade bestämt mej för en Acer som verkade vara det bästa köpet. Jag nämde mina köpplaner för en klasskamrat som övertalade mej att istället köpa mac, nu hade ju de nya iBook:arna kommit. Jag kunde inget om mac men leta och läste på nätet och gillade studentrabatten. Till slut bestämde jag mej för en iBook 12”. Maxxad hårddisk såklart, coolt med 60 gig i en bärbar. Bluetooth e ännu ballare och Airport är lika bra att slänga med det oxå...:-) (trådlöst på universitetet bland annat).
Beställlde datorn 10/11 som sagt och fick paketet måndagen den 24/11. Egentligen redan på fredagen men var inte hemma, gawd. Jag tycker personligen inte att två veckor är en lång tid. Har följt datorns turer fram och tillbaka och flaskhalsen verkar vara nere i europa.
Bra helhetsintryck när jag öppnar paketet, allt snyggt paketerat. Sätter igång datorn och allt går busenkelt. Har varit tvungen att köpa en BT-nalle nu, stackars mej. Kontakt direkt. Pluggar i digitalkameran som hittas direkt och jag kan ladda över mina bilder utan äckliga program gIjorda av canon. Internet var nästan enklare, min TP-sladd, åhh ett hål som den verkar passa i. Ok, va bra... Safari, oj det funkar. bra.
Har sedan suttit nu ett tag och pulat med olika inställningar vilket är roligt trots min ovana av mac-miljö. Gillar redan mac skarpt.
Har inget att jämföra med direkt men det mesta känns riktigt bra. Mycket roliga finesser som är svåra att få till i windows. Skärmen känns detaljerad med bra skärpa. Något liten men hade inte förväntat mej något monster när jag beställde en 12-tummare. Tangentbordet är ett av de bättre bärbara jag testat, jämför endast med pc. Pekplattan likaså men något irriterande med endast en knapp.. Slot-in rockar hårt, även lite när det gäller ljudnivån men inte så det stör hela huvvet. Bra högtalare för att vara en bärbar måste jag säga men inga monster. Har inte koll på batteritiden än men sex timmar är nog lite väl optimistiskt om man ska använda datorn under tiden...
Kan mest trycka på fördelarna mot en pc då detta är min första mac och det känns lovande. Inte får man nått i närheten i prestanda för 12500, prisvärt som tusan enligt mej.
Min bluetooth symbol har försvunnit dock, lite obra.
Sen tror jag att jag har supit bort delete-knappen eller skulle det inte vara någon sån med..
:rolleyes:
/johan