Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes fyller inte skärmen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Från början fungerade allt så bra, men nu fyller helt plötsligt inte iTunes psykedeliska discoeffekt min skärm. En tre cm hög svart rand i nederkant. Nån som känner igen det?

/ Anders

• Medlem
  • Göteborg
  • 2001-06-19 08:38

inte detta fel men jag har ett annat och det är att itunes inte vill visa dialogrutan som kommer första gången man startar.. det den som frågar om den skall leta upp alla låtar på datorn.. hehe.. någon som vet vilken init jag stängt av

i mac os 9 Trasha inställnings filen som ligger i "programinställningar" i systemmappen heter typ iTunes Preferences

i mac os x : /home/username/library/preferences/
och så heter filen com.apple.iTunes.plist

Have fun

[ 19 Juni 2001: Meddelandet ändrat av: Jhonny ]

Redan gjort... hjälper inte

/ Anders

Tror den byter till 640*480 när du kör visuals.. så det är antagligen då den ställler till det, eller ? prova byta till 640*480 först och sen dra på Full Screen och se om det blir samma problem ?.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-06-24 22:18

pewe -> Ligger en fil i iTunes mappen i dokument som heter "iTunes Music Library" slunga den så ska du få upp rutan som frågar om du vill leta efter låtar. Tycker förövrigt att detta ska finnas som ett menyval i Itunes redan nu...

Ja, haller med. Valdigt konstigt att en san enkel och redan inbyggd funktion ej finns som menyval. Nasta version av iTunes i sommar kanske?

Ingelstam!

Öppna iTunes och dra din HD till iTunesfönstret. Den kommer då att söka igenom hela HD efter spelbara filer.
Lite klent att det tar även med ev. .mpeg filer, men det är ju bara att kasta sedan.

Good luck!

glömde kanske säga att jag heter Anders

Mitt problem var alltså att visual effects inte fyller hela skärmen (det gjorde den i den första amerikanska versionen jag tankade ner samma dag som Mr. Jobs introducerade iTunes)

Har bytt upplösning å allt annat som rekommenderats här ovan, men fortfarande tre cm svart rand nertill - sååååå mesigt!

Anders

1
Bevaka tråden